۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۰۵۶۹۶
کارشناس مسائل مذهبی:

ناامیدی از رحمت الهی، دام خطرناک شیطان است

حجت الاسلام اربابی یکی از دام های شیطان را نا امیدی از رحمت الهی معرفی کرد و گفت: شخصی که از رحمت خداوند ناامید شود، تمام وجودش سراسر در احاطه شیطان در خواهد آمد و به یقین عاقبت به شر خواهد شد.
شهادت امام علی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زابل، حجت الاسلام اربابی در جلسه ای که امشب به مناسبت شهادت امیرمؤمنان(ع) در مسجد محمد رسول الله برگزار شد، با اشاره به حدیث پیامبراکرم(ص) «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة» گفت: شهادت امیرمؤمنان(ع) سبب شد تا همه ما به معنای واقعی، یتیم شویم.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به ضرورت توبه حقیقی در شب های قدر اظهار داشت: در این شب ها باید خالصانه به قرائت قرآن کریم و ادعیه بپردازیم و با همه وجود طلب استغفار کنیم تا مورد رحمت الهی قرار گیریم.

ناامیدی از رحمت الهی، دام خطرناک شیطان است

وی یکی از دام های شیطان را نا امیدی از رحمت الهی معرفی کرد و عنوان کرد: شخصی که از رحمت خداوند ناامید شود، تمام وجودش سراسر در احاطه شیطان در خواهد آمد و به یقین عاقبت به شر خواهد شد؛ هرچند انسان گناهان بزرگی مرتکب شود، اما نباید ناامید شود، بلکه باید درصدد جبران خطاهای گذشته اش برآید و با توبه حقیقی سعی کند رضایت خداوند را جلب کند.

از دیدگاه شیطان انسان ها سه دسته اند

حجت الاسلام اربابی خاطرنشان کرد: حضرت یحیی(ع) روزی شیطان را دید و از او خواست تا بگوید مردم از نظر او چند قسم هستند، شیطان به ایشان عرضه داشت«مردم سه گروهند؛ یکی مخلصین هستند که من نمی توانم آنها را منحرف کنم، دومین گروه افرادی هستند که کاملاً مطیع من هستند و خودشان همیشه به دنبال من می آیند، اما سومین گروه مرا بسیار اذیت می کنند و آنها کسانی هستند که گناه را مرتکب می شوند، اما پشیمان شده و توبه می کنند و خداوند هم آنها را می بخشد».

وی اضافه کرد: توبه حقیقی سبب ناامیدی شیطان می شود؛ بنابراین در این شب ها باید حقیقتاً به سوی خداوند گام برداریم تا خداوند هم ما را مورد عنایات ویژه خود قرار دهد.

شیطان برای هر نفر یک تدبیر می اندیشد

حجت الاسلام اربابی با بیان اینکه شیطان برای هر انسان یک راهکاری دارد، ابراز داشت: ابلیس همه نقطه ضعف های هر انسان را به خوبی می شناسد و برای هر شخص طبق شخصیتش برنامه ریزی می کند؛ به عنوان مثال کسی که اهل شرب خمر نیست را به خوردن شراب وسوسه نمی کند، بلکه از راه خوددش وارد می شود.

وی اضافه کرد: یکی از راه های شیطان برای نابودی آخرت انسان ها این است که بعد از انجام گناه از سوی انسان، به وی القا می کند که دیگر آمرزیده نخواهد شد و حداقل باید در این دنیا نهایت لذت خود را ببرد و اینگونه معنویت را در دنیا و اخرت را از او سلب می کند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این که انسان متقی هیچ گاه از رحمت الهی ناامید نمی شود، بیان کرد: انسان باید بداند که خداوند «ارحم الراحمین» است و همواره باید به دنبال این باشد که بعد از هر گناهی درصدد جبران حقیقی آن گناه برآمده و دیگر به آن گناه اصرار نورزد./841/۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات