۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۰۵۷۳۴
نماینده مجلسر مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ضرورت معرفی امام نخست شیعیان در دنیا

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر ضرورت معرفی بیشتر امام نخست شیعیان در بین مردم دنیا، گفت: امام علی(ع) از مجهولات بشر بوده و دنیا نسبت به این امام همام آنچنان که باید و شاید شناخت ندارد.
حجت الاسلام حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی، با بیان اینکه امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود: «ما لله سبحانه و تعالی آیه هی اکبر منی»، افزود: آیت‌الله الکبری به معنای واقعی کلمه وجود نازنین امیرالمؤمنین(ع) است.

وی ادامه داد: در اینجا ممکن است این دغدغه ایجاد شود که پس پیامبر(ص) چه می‌شود، یکی از امام(ع) سؤال کرد آیا این سخن از جدتان در مورد ابوذر درست است که فرمود زمین بر کسی راست‌گوتر از ابوذر سایه نینداخته است؟ امام فرمود: بله، بعد سؤال کرد: پس امام حسن(ع) و امام حسین(ع) چه؟ امام(ع) فرمود آنها از جنس دیگری هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به اینکه باید بین مقیس و مقیس علیه شباهتی باشد، اضافه کرد: در مورد روایت «ما لله سبحانه و تعالی آیه هی اکبر منی» هم جواب روشن است، پیامبر(ص) و علی(ع) دو چیز نیستند؛ بلکه این‌ها نور واحد و حقیقت واحد هستند.

وی اظهار کرد: در بهشت درختی به نام طوبی وجود دارد که بر هر موضع و مسکنی از مساکن اهل بهشت سایه انداخته است و اصل آن در خانه امیرمؤمنان(ع) است، سؤال شد پس خانه پیامبر(ص) چه؟ فرمود بیت علی(ع) و بیت رسول‌الله(ص) واحد است، این‌ها دو چیز نیستند؛ یعنی اگر امیرمؤمنان(ع) آیت‌الله الکبری است، پیامبر(ص) هم آیت‌الله الکبری است هر چند در امور اعتباری مرتبه و فاصله ملحوظ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: اگر به وظیفه‌ای که بر عهده ما نهاده شده به‌خوبی عمل کنیم ثمرات و نتایج فراوانی حاصل می‌شود و آن وظیفه این است که تمام تلاش ما این باشد که علی(ع) را به دنیا معرفی کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی بیشتر امام نخست شیعیان در بین مردم دنیا، افزود: امام علی(ع) از مجهولات بشر بوده و دنیا نسبت به این امام همام آنچنان که باید و شاید شناخت ندارد.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این ایام فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن امام علی(ع) به دنیا است؛ زیرا ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نظام آن جمهوری اسلامی بوده و همه مدعی هستیم که حکومت ما علوی است؛ از این‌ رو وظیفه داریم امیرمؤمنان(ع) را به دنیا معرفی کنیم./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات