۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۰۵۷۳۶
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

واردات محصولات کشاورزی در زمان مناسب انجام شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید محصولات کشاورزی به موقع صادر شود، گفت: واردات در فصل برداشت سبب می شود که کشاورز نتواند محصول خود را به فروش برساند و در نتیجه آن نیز دلال ها محصول را ارزان خریداری می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با مسؤولان سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در استان به هر کسی بدون دلیل مجوز حفر چاه دادند که این برداشت بی رویه از ورودی محدود فاجعه بار آورد.

وی با بیان اینکه باید جلوی این اقدام در استان گرفته شود، گفت: مسؤولان بعد از سال ها به فکر اشتباه خود افتاده اند که جبران خطا خود نیز آسیب های زیادی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: وزارت جهادکشاورزی باید زمینه ای فراهم کند تا محصولات روی دست کشاورزان نماند و دلالان نتوانند حاصل یک سال تلاش کشاورز را با قیمت ناچیزی بخرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه باید محصولات کشاورزی به موقع صادر شود، تصریح کرد: همچنین واردات در فصل برداشت سبب می شود که کشاورز نتواند محصول خود را به فروش برساند و در نتیجه آن نیز دلال ها محصول را ارزان خریداری می کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از آسیب ها جز گرما و سرما در دست خود انسان است و قابل پیش بینی است، باید تلاش کنیم تا شیوه های کار موفق دنیا را در کشور پیاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر اعتماد متقابل بین مردم و مسؤولان صورت گیرد در بسیاری از موارد حتی می توان نوع کشاورزی را تغییر داد، در بسیاری مناطق شاهد کشت برخی از محصولات هستیم که با شرایط استان سازگاری ندارند و اگر جلب اعتماد باشد می توان این نوع کشت را تغییر داد./880/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات