۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۰۵۷۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

بی‌حجابی و بدحجابی در کشور شیعی مایه تأسف و تأثر است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان این که حیا و عفت از جامعه رخت بر بسته و همه آنگونه که دوست دارند در خیابان‌ها لباس می‌پوشند، گفت: این همه بی‌حجابی و بدحجابی در خیابان‌های کشور شیعی مایه تأسف و تأثر است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شب گذشته در جلسه تقسیر قرآن کریم که در مسجد امام صادق(ع) ارومیه برگزار شد، به آیه ۳۶ سوره مائده اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرمایند: «در حقيقت كسانى كه كفر ورزيدند اگر تمام آنچه در زمين است براى آنان باشد و مثل آن را نيزبا آن داشته باشند تا به وسيله آن خود را از عذاب روز قيامت بازخرند از ايشان پذيرفته نمى ‌شود و عذابى پر درد خواهند داشت».

وی در تفسیر این آیه اظهار داشت: در قیامت کافران برای رهایی از عذاب آتش حاضر هستند که هر چه دارایی در این دنیا داشته را بدهند ولی خدا در پاسخ به آنها می‌فرماید که اگر آنان دارایی به اندازه چندین برابر کره زمین را هم داشتند این درخواست آنان هرگز قبول نمی‌شود زیرا هر آنچه انسان در آن دنیا مالک بوده تنها اعمال خودش از خوب و بد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: انسان‌ها در دنیا غیر از آنانی که هدفشان تقرب به خدا بوده به دنبال کسب امکانات بیشتر و جاه و مقام هستند و اینان همان افرادی‌اند که در قیامت برای اینکه عذاب نشوند حاضر هستند همان پست و مقام دنیایی و مال و اموال خود و حتی چندین برابر آن را بدهند تا به جهنم نروند.

وی در ادامه به آیه ۳۷ سوره مائده اشاره و عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرمایند: « مى‏ خواهند كه از آتش بيرون آيند در حالى كه از آن بيرون آمدنى نيستند و براى آنان عذابى پايدار خواهد بود».

امام جمعه ارومیه در تفسیر این آیه بیان داشت: کافران بعد از آنکه که به دلیل دست خالی بودن در پرداخت دارایی خود برای رهایی از آتش ناکام ماندند، امید دارند که از جهنم فرار کنند یا بعد از مدتی ماندن در آنجا از جهنم خلاصی یابند و این امید آنها هم خیالی باطل و بیهوده است زیرا آنان برای همیشه در آتش جهنم خواهند سوخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: عذاب دنیایی با عذاب اخروی از لحاظ اینکه انسان در این دنیا یا به عذاب و تنبیه عادت می‌کند یا بعد از مدتی از عذاب خلاص می‌شود و یا با مرگ از عذاب رهایی پیدا می‌کند، فرق داشته ولی در قیامت نه عادت کردن به عذاب ، نه مرگ و نه مدت معلوم برای عذاب کشیدن وجود دارد.

وی تصریح کرد: انسانی که در دنیا برای رفاه و آسایش خانواده‌اش تلاش می‌کند در قیامت حتی حاضر است تا عزیزترین کسان خود را فدا کند تا شاید خدا او را از عذاب آتش رهایی یابد و آنجا فرزند، همسر، والدین، خواهر و برادر برای او اهمیتی نخواهد داشت و به خدا می‌گوید تمام انسان‌ها را بسوزان ولی با من کاری نداشته باش.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: امروزه انسان‌ها در غفلت به سر می‌برند و گر نه اگر انسان کمی به خود بیاید، متوجه خواهد شد که حیا و عفت از جامعه رخت بر بسته و همه آنگونه که دوست دارند در خیابان‌ها لباس می‌پوشند و این همه بی‌حجابی و بدحجابی در خیابان‌های کشور شیعی مایه تاسف و تاثر است./936/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات