۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۰۵۸۱۹
آیت‌الله فقیهی:

قوانین جامعه اسلامی بایدالهی باشد/ قوانین یونسکو مناسب ایران نیست

عضو جامعه مدرسین با بیان این که هدایت خاص خدا است، گفت: قوانین جامعه اسلامی باید الهی باشد و قانونی که یونسکو بدهد به درد ما نمی‌خورد.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در درس تفسیر سوره بقره که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند به حضرت آدم دستور داد که حتی نزدیک آن درخت نشود؛ زیرا اگر زمینه گناه فراهم شود انسان در گناه می‌افتد.

اگر دولت‌ها می‌خواهند مردم به قانون عمل کنند باید زمینه زندگی سالم را برای مردم فراهم کنند، وقتی جوان شغل و مسکن ندارد و زمینه ازدواج ندارد نمی‌شود از او انتظار داشت گناه نکند؛ در جامعه نباید زمینه گناه فراهم باشد تا جوانان حتی نزدیک گناه هم نشوند.

خداوند را ه توبه را به حضرت آدم  نشان داد و حضرت آدم توبه کرد و خدا توبه او را پذیرفت، زیرا خداوند توّاب، یعنی خیلی توبه پذیر است و اگر صد بار هم خلاف کردیم باید باز هم توبه کنیم.

در شب‌های قدر توبه خیلی مهم است و باید از گناهان توبه کنیم و حق‌الناس را بپردازیم، اگر گاهی فردی در یک مجموعه تخلفی انجام داد و عذرخواهی کرد، مسؤولان هم باید عذر او را بپذیرند.

مؤمن باید خود را به صفات الهی متلبس کند، اگر خداوند تواب است ما هم باید تواب باشیم و برخورد خشنی در برابر خطای افراد نداشته باشیم.

کسی که گناه می کند یک درجه تنزل پیدا می کند، کسی که خطا کرده است را دیگر نباید رییس اداره قرار داد؛ خدا پس از این که حضرت آدم اشتباه کرد اگرچه توبه او را پذیرفت ولی او را تنزل داد و از بهشت بیرون راند؛ ولی راه بازگشت را باز گذاشت و این نشان می‌دهد که در جامعه نباید هیچ‌کس را طرد کرد.

هدایت فقط از جانب خدا است و قانون باید قانون خدا باشد و هدایت از خداست و ما نیز تابع خداوندیم؛ ممکن است سازمان ملل و یونسکو قوانینی داشته باشند ولی این قوانین به درد ما نمی‌خورد؛ زیرا حرف‌های دیگران اگر در چارچوب شرع باشد می‌پذیریم و اگر در چارچوب شرع نباشد نمی‌پذیریم./843/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات