۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۰۵۸۲۰
معاونت تهذیب حوزه علمیه استان ایلام:

امروزه فضای مجازی یکی از عوامل اصلی طلاق است

حجت الاسلام تمرخانی گفت: متاسفانه امروزه درجامعه ما شاهد افزایش آمار طلاق هستیم و آمار ازدواج رو به کاهش است و این وضعیت بسیار نگران کننده است و ما باید برای حل این معضل اجتماعی چاره ای بیندیشیم و نخستین راهکار برای حل مشکل شناخت مشکل است.
طلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام حسین تمرخانی، معاونت تهذیب حوزه علمیه استان ایلام، امروز در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ایلام اظهار داشت: اسلام برای ازدواج و برقراری بنیان خانواده و دوام آن اهمیت بسیار زیادی قائل شده است و برای جلوگیری از طلاق های بی مورد سفارش های بسیاری درباره انتخاب همسر در آغاز ازدواج و خوش رفتاری زن و شوهر در طول زندگی کرده است.

وی افزود: بعد از آن مراحل اگر بر اثر برخی موانع و مشکلات چاره ای جز اجرای طلاق نبود شرایط سنگینی قرار داده است تا حتی المقدور طلاق کمتر واقع شود و کانون گرم خانواده با اندک کدورت و ناراحتی متلاشی نشود.

حجت الاسلام تمرخانی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه درجامعه ما شاهد افزایش آمار طلاق هستیم و آمار ازدواج رو به کاهش است و این وضعیت بسیار نگران کننده است و ما باید برای حل این معضل اجتماعی چاره ای بیندیشیم و نخستین راهکار برای حل مشکل شناخت مشکل است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی طلاق در جوانان عدم شناخت صحیح از همدیگر قبل از ازدواج است و جوانان بر اساس احساسات زودگذر تشکیل زندگی می دهند و بر اساس همان احساسات کانون گرم خانواده را به محیطی نا امن برای خود و خانواده تبدیل می کنند و از دیگر عوامل می توان به عدم صبر و بردباری و عدم گذشت در زندگی اشاره کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان ایلام با باین اینکه دو جوان وقتی که تشکیل زندگی می دهند باید به معرفت و شناخت کافی از همدیگر برسند، گفت: دختر و پسر باید از انرژی های یکسانی برخوردار باشند و همین مساله سبب می شود که زن و مرد با همدیگر احساس رفاقت کنند و بر اساس همان رفاقت زندگی خود را به پیش ببرند و مایه آرامش و آسایش همدیگر شوند.

این مدرس حوزه تصریح کرد: ما برای اینکه آمار طلاق را به حداقل برسانیم نیاز به یک برنامه ریزی جامع و کامل داریم برنامه ریزی که تمام نهاد های حکومتی باید برای آن برنامه ریزی صحیح داشته باشند.

حجت الاسلام تمرخانی در ادامه سخنان خود به بحث فضای مجازی اشاره کرد و عنوان داشت: امروزه فضای مجازی یکی از عوامل اصلی طلاق به ویژه طلاق عاطفی زن و مرد شده است. قبح بسیاری از مسائل توسط همین فضای مجازی برای زنان و مردان ما از بین رفته است و انرژی های مثبت زوجین در این فضا تخلیه می شود و انرژی منفی این فضا به محیط خانه و خانواده کشیده می شود و سبب متلاطم و طوفانی شدن کانون گرم خانواده می شود.

وی یادآور شد: اگر دختران و پسران ما انرژی هایی را که صرف فضای مجازی می کنند در زندگی زناشویی خود به کار ببرند ما هیچ گاه با طلاق عاطفی زوجین و به تبع آن جدایی زن و شوهر از همدیگر نمی شدیم، امروزه دنیای غرب و دشمنان قسم خورده ما عمده سرمایه گذاریشان بر روی این محفل مقدس است و با تبلیغات ضد دینی و ضد ارزشهای اسلامی سعی در فروپاشی خانواده های ما دارد و متاسفانه در این زمینه هم موفق بوده است.

حجت الاسلام تمرخانی در پایان عواملی در پیشگیری از طلاق موثر است از جمله اینکه  زوجین از لحاظ اعتقادی و مذهبی تشابه داشته باشند، شرایط مناسب مالی و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم. شناخت کافی از مسائل خانوادگی و جنسی داشته باشند مراجعه به مراکز مشاوره و انجام مشاوره ازدواج قبل از ازدواج، تعیین مهریه های مناسب، انجام مذاکرات جهت رفع اختلافات و سوءتفاهمات و تشکیل محکمه داخلی خانوادگی برای حل اختلاف دو همسر./۸۷۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات