۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۰۵۸۵۴
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم:

تحریف سخنان امیرمؤمنان مصداق مظلومیت ایشان است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان با بررسی زمینه‌های مظلومیت امام علی(ع)، تحریف سخنان آن حضرت از سوی برخی مسؤولان را مصداق مظلومیت ایشان در عصر حاضر برشمرد.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در مراسم سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی آثار و زمینه‌های مظلومیت امام علی(ع) پرداخت و عنوان داشت: اگرچه بار سنگین جنگ‌ها و صیانت از کیان اسلام نوظهور در زمان رسول اکرم (ص) بر عهده امیرالمؤمنین(ع) بوده است اما امام علی(ع) در بین امت اسلام مظلوم واقع‌شده اند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری مظلومیت امام علی(ع) همزمان با دوران حیات پیامبر گرامی اسلام را از برجسته‌ترین مصادیق مظلومیت ایشان توصیف کرد و اظهار داشت: بر اساس اسناد علت مخالفت امت با امیرالمؤمنین(ع) در دوران حیات پربرکت رسول اکرم(ص) حسادت بوده است؛ بر این اساس خداوند متعال در آیه 54 سوره نساء فرموده است«أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلي‏ ما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنا آلَ إِبْراهيمَ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ آتَيْناهُمْ مُلْکاً عَظيماً؛ بلکه حسد می‌ورزند با مردم (پیامبر و مسلمین) چون آن‌ها را خدا به فضل خود برخوردار کرد. که البته ما به آل ابراهیم کتاب و حکمت دادیم و به آن‌ها ملک و سلطنتی بزرگ عطا کردیم.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) دوران پس از رحلت رسول اکرم(ص) را دومین مقطع زمانی نمایش مظلومیت امام علی(ع) توصیف کرد و ابراز داشت: تاریخ گواه داده است که در این مقطع پس از شهادت حضرت فاطمه(س) این مظلومیت‌ها اوج پیدا کرد و وضعیت وخیم‌تری پیدا می‌کند؛ این در حالی است که کینه‌توزی و حسادت زمینه مظلومیت‌های امام در این دوران توصیف‌شده است.

وی ادامه داد: کینه‌توزی‌های برخی از دوران قبل از پیروزی‌های اسلام در این زمان نمود پیدا کرد این در حالی است که امروز هم برخی ولایت‌فقیه را به دلیل آنکه در دوران دفاع از کیان انقلاب با منافقان برخورد جدی داشته و قاتلان امت اسلام را مجازات کرده‌اند، امروز مورد هجمه قرار می‌دهند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به بررسی ابعاد مظلومیت امام علی(ع) در عصر حاضر پرداخت و گفت: مهجوریت نهج‌البلاغه در عصر حاضر از بارزترین مصادیق مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی تصریح کرد: تحریف سخنان امام علی(ع) در عصر حاضر از سوی برخی مسؤولان از دیگر مصادیق مظلومیت امام علی(ع) در عصر حاضر است تا جایی که برخی سخنان حضرت را چنین بیان کرده‌اند که«امام علی می‌فرماید؛ ای مردم اگر شما کسی دیگر غیر از من را برگزینید من اولین کسی هستم که دست بیعت با او خواهم داد» این تحریف بدون در نظر گرفتن الگوی مواجهه امام با معاویه و سایر خلفا نشان از آن است که ایشان درست حقایق را بیان نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم دوران کوتاه دولت عدالت امام علی(ع) را سومین مقطع زمانی مظلومیت‌های امام متقیان توصیف کرد و گفت: عدالت اولین و اساسی‌ترین زمینه شکل‌گیری خصومت‌هایی شخصی برای ایجاد مظلومیت‌های امام علی(ع) در این دوران سخت است.

وی افزود: طلحه و زبیر در این دوران متوجه این حقیقت شدند که عدالت امام مانع از دریافت حقوق‌های نجومی است بر این اساس زمینه‌هایی از مظلومیت را در تاریخ برای حذف امام علی(ع) از صحنه تاریخ از سوی این طیف رقم خورد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری«جهل مردم» را اصلی‌ترین زمینه مظلومیت امام علی(ع) توصیف کرد و گفت: دنیاطلبی مردم در جامعه اسلامی از دیگر زمینه‌های مؤثر در شکل‌گیری زمینه‌های مظلوم واقع‌شدن امام علی(ع) در جامعه اسلامی شد./837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات