۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۰۵۸۶۷
آیت الله شفیعی:

امام معصوم از شب قدر و ملائکه برتر است

آیت الله شفیعی با بیان اینکه خداوند در شب قدر همه گناهکاران جز قاتلان امام حسین را می بخشد، گفت: ملائکه با نزول به زمین مقدرات یک سال جهان را به اذن خداوند بر امام زمان عرضه می کنند؛ از این رو امام معصوم از شب قدر و ملائکه برتر و باارزش تر است.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز، در سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ معرفتی، که در مسجد آیت الله شفیعی برگزار شد، با اشاره به اینکه شب قدر مختص اسلام نیست، ابراز داشت: در همه امم و ملل یک شب قدر در طول سال وجود داشت و در روایتی داریم که اگر فرضا در یک سال شب قدر نباشد دنیا به هم خورده و قیامت برپا می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شب قدر همه حوادث و رویددهای جهان تا سال آینده به قلب حجت وقت افاضه می شود، اظهار داشت: با وجود اصرار راویان و ناقلان اما رسول خدا(ص) و امامان معصوم از تعیین شب قدر خودداری کردند؛ از این رو علما و صالحان در طول سال شب ها را به زنده داری و عبادت می پردازند تا عظمت شب قدر را درک کنند.

وی عنوان کرد: در احادیث اسلامی سرمای خفیف و معتدل در زمستان و گرمای خفیف و معتدل در تابستان از جمله دلایل فیزیکی بر تشخیص شب قدر است و علما 23 رمضان را شب قدر دانسته اند؛ چرا که نامگذاری چنین شبی به «لیله الجهنی» از سوی رسول خدا(ص) از علائم شب قدر بودن است.

آیت الله شفیعی گفت: عبدالله ابن انیس جهنی از رسول خدا(ص) درخواست روزی برای همنشینی با آن حضرت جهت عبادت و راز و نیاز می کند که حضرت ختمی مرتبت نیز 23 رمضان را مقرر می کند؛ از این رو پیامبراکرم(ص) بهترین شب سال را مشخص می سازد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در شب قدر امام زمان(عج) بر همه حوادث قطعی عالم و قضاء و قدر الهی آشنا می شود، خاطرنشان کرد: هزارماه، 83 سال می باشد و یقینا در این سال ها 83 شب قدر وجود دارد پس تعبیر «خیر من الف شهر» از نگاه مفسران به این معنا است که یک شب قدر بهتر از هزارماه بی بهره از شب قدر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شب قدر ملائکه بر زمین نزول و حوادث قطعی جهان را خدمت امام عصر ارزانی می کنند، تصریح کرد: منظور از روح در آیه «تنزل الملائکه و الروح فیها» همان روح القدس است که از جبرائیل و سایر ملائکه بالاتر و ارجمندتر محسوب می گردد و در همین شب لطف دیگر الهی «نزول قرآن کریم» رخ می دهد.

وی با دعوت از همگان برای شب زنده داری و دل کندن از دنیا و کارهای دنیوی و توجه به آخرت و معنویت در چنین شبی یادآور شد: در احادیث ذکر شده است که خداوند همه بندگان جز قاتلان سیدالشهدا(ع) را می آمرزد؛ چرا که قتل امام حسین(ع) گناهی نابخشودنی است.

آیت الله شفیعی در پایان تصریح کرد: امام معصوم از شب قدر و ملائکه برتر است؛ چرا که ملائکه بر وی نزول و مقدرات یک سال جهان را به اذن خداوند بر او عرضه می کنند./202/9456/ب1

ارسال نظرات