۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۰۵۸۸۹
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

سعادت جامعه از مسیر دانایی می‌گذرد

امینی با اشاره به این‌که ارتقای آگاهی و دانایی جامعه نیازمند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، گفت: سعادت جامعه از مسیر دانایی می‌گذرد.
سیدحمزه امینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده هشترود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سید حمزه امینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس امروز در مراسم رونمایی از سه اثر تألیفی حجت الاسلام رحیمی، امام جمعه شهرستان هشترود که با حضور مسؤولان و اصحاب فرهنگ و قلم همراه بود، اظهار داشت: اگر فرهنگ کتابخوانی به عنوان یک الگوی فرهنگی در جامعه تبدیل شود، بسیاری از معضلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که ارتقای آگاهی و دانایی جامعه نیازمند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: انسان با علم و دین می‌ تواند به بصیرت، علم و آگاهی دست پیدا کند، البته ناشران و مؤلفان نیز باید تلاش کنند کتاب بازاری عرضه نکنند، چراکه این امر در دراز مدت منجر به تنزل سطح فکری جامعه می شود.

امینی با بیان این‌که اقدام امام جمعه هشترود در تألیف کتب دینی با موضوعات روز جامعه حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر است، گفت: امروز نیازمند تألیف و انتشار کتب مفید به حال جامعه هستیم، از سوی دیگر دولت نیز باید از نویسندگان، چاپخانه‌ها و انتشاراتی که در این راستا اقدامات ارزشمندی داشته‌اند، حمایت های لازم را داشته باشد.

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار احداث فرهنگسرایی در شأن این شهرستان شد و اظهار داشت: متاسفانه در هشترود فرهنگسرا و یا آمفی تئاتر استاندارد وجود ندارد، این در حالیست که تاریخ این خطه مملوء از حضور مفاخر و اندیشمندانی در عرصه های متعدد بوده است.

همچنین حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود در سخنانی با تأکید بر این‌که کتاب و کتابخوانی در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه موثر است، اظهار داشت: کتاب وسیله ای برای رسیدن به مراتب کمال است، در حقیقت با خواندن کتاب راه جهالت بسته و مسیر دانایی طی می شود.

وی کتاب را نیاز جامعه برای رشد و پویایی دانست و افزود: کتاب بهترین دوست انسان و راهنمای او در مسیر خوشبختی و سعادت است، از این رو همواره در مبانی دینی سفار به مطالعه کتاب به ویژه قرآن کریم شده است؛ که اگر آحاد جامعه به این توصیه عمل کنند، بسیاری از مشکلات و معضلات برطرف خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب ابعاد تربیتی و اخلاقی حجاب در 266 صفحه، دنیا گرایی و اشرافیت در 330 صفحه و احسن القصص عرفانی روایی با موضوع داستان های مذهبی در 192 صفحه رونمایی شد./202/935/ب1

ارسال نظرات