۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۰۵۹۰۷
حجت الاسلام والمسلمین رییسی مطرح کرد؛

ادعای دروغین مغرب زمین درباره برداشته شدن مرزهای اجتماعی

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه غربیان می گویند که مرزها در زندگی اجتماعی برداشته شده است، گفت: این ادعا در حالی گفته می شود که امروز پس از گذشت ۳۰ تا ۴۰ سال سندهای کودتای ۲۸ مرداد را تازه پخش می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رییسی، تولیت آستان قدس رضوی امروز 27 خرداد در حرم رضوی با اشاره به سیره پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع)، گفت: آنان بر عدالت اجتماعی و بندگی و عبودیت خداوند تأکید دارند.

وی با بیان اینکه توجه به مردم داری در زندگی آنان بوده است، افزود: از طرفی مخالفت و مبارزه با ظلم وستم در سیره سیاسی و اجتماعی آنان موج می زند و تثبیت جایگاه امامت و ولایت در همه لایه های زندگی آنان وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر سیره اجتماعی و اخلاق گرای معصومین گفت: در سیره آنان، هدف وسیله را توجیه نمی کند و عیب جویی و تمسخر را امری ناپسند و زشت  می دانند.

وی در ادامه با اشاره به فضای دستگاه های ارتباط جمعی و رسانه ها که ادعا دارند که می خواهند زندگی خصوصی افراد را شفاف سازند، تصریح کرد: در فرهنگ مغرب زمین شفافیت اقتضا می کند که زندگی همه پشت ویترین باشد و در این وضعیت کسی اتاق خصوصی ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنها می گویند که مرزها در زندگی اجتماعی برداشته شده است، تصریح کرد: این ادعا در حالی گفته می شود که امروز پس از گذشت 30 تا 40 سال سندهای کودتای 28 مرداد را تازه پخش می کنند و حکومتشان در عرصه های محرمانه، محرمانه می ماند چرا که پای موصاد و سیاه در میان می آید.

وی در ادامه با اشاره به تفسیر سوره «همزه» با انتقاد نسبت به این موضوع که با پیشرفت علم دیگر حریم خصوص معنی ندارد، گفت:  فرهنگ قرآنی می گوید که حریم خصوصی و اسرار مردم باید حفظ شود چرا که تحقیر، تهمت و تمسخر و غیبت مومن جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان اینکه این حریم ها خط قرمزهای ماست و هیچکس اجازه ندارد از آنها عبور کند، اظهار کرد: در اسلام پایبندی به اخلاقیت و اصول حائز اهمیت است و از طرفی کسی حق ندارد آبروی مؤمن را بریزد.

وی با بیان اینکه تواضع مرز دارد و به معنای بی آبرو شدن مؤمن نیست، اظهار کرد: آبرو به معنای آن چیزی است که خداوند از عزت انسانی مرحمت کرده است و آبرو هم همانند ثروت برای انسان امانت است./934/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات