۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۰۵۹۱۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اندیشه صحیح نجات دهنده انسان از گمراهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اندیشه درست عمل انسان را اصلاح می‌کند، گفت: اندیشه صحیح انسان را از گمراهی نجات می‌دهد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد و مفسر قرآن کریم امروز در مسجد امیر، گفت: زندگی انسان براساس افکار و عقایدش شکل می‌گیرد.

وی افزود: انسان هر فکری که درباره دنیا داشته باشد زندگی فردی و اجتماعی‌اش نیز بر همان اساس تنظیم می‌شود و این یک حقیقت ثابت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اهداف انبیای الهی، بیان داشت: یکی از هدف های بسیار مهم انبیای الهی تصحیح اندیشه انسان و دور ساختن او از مسیر انحرافی بوده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انبیای الهی با هدایت اندیشه جاهلانه به اندیشه ملکوتی درصدد ثابت کردن حقایق بودند تا مردم با دل و جان حق را درک و از باطل اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه خداوند کل زمین و آسمان را هدف دار و صحیح خلق کرده است، گفت: انسان اگر اندیشه صحیحی داشته باشد و فقط حق را ببیند هرگز گمراه نخواهد شد و حق را گرامی خواهد داشت.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه خداوند هیچ موجودی را بیهوده و بی هدف خلق نکرده است، عنوان کرد: دلیلی برای باطل دانستن مخلوقات وجود ندارد و زمانی که دلیلی یافت نمی‌شود بیانگر حق بودن مخلوقات است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید براینکه اندیشه درست عمل انسان را اصلاح می‌کند، اظهار داشت: اگر مردم تن به اندیشه صحیح دهند و زندگی خود را براساس رهنمودهای انبیا و امامان معصوم(ع) تنظیم کنند دیگر هراسی از یکدیگر نخواهند داشت که به ساخت اسلحه و تجهیزات نظامی بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان هایی که اندیشه پاک دارند در زمره مؤمنان و کسانی باطل می‌اندیشند، در قیامت جایگاهشان جهنم خواهد بود، این افراد در عالم دنیا تنها به لذتهای  جسمی اهمیت داده و از ارزشهای ملکوتی غافل شدند./813/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات