۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۰۵۹۲۰
استاد حوزه علمیه:

حضور مردم بحرین در صحنه سیاسی سرنوشت‌ساز است

حجت الاسلام احسانبخش با تأکید بر نقش سازنده مردم بحرین در تحولات منطقه، گفت: بی‌تردید حضور مستمر مردم بحرین در صحنه سیاسی کشورشان می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. از این رو به هر میزان که مقاومت مردم بیشتر شود، امید بر پیروزی بر دشمن افزایش خواهد یافت.
بحرین

حجت الاسلام عباسعلی احسانبخش، تحلیلگر مسایل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحولات بحرین، اظهار داشت: نهضت و قیام مردم بحرین سابقه‌ای دیرینه دارد و این قیام از سال 89 شدت گرفته است که با دستگیری آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به نقطه اوج خود رسیده و روز به روز به گستردگی این نهضت افزوده می‌شود.

حجت الاسلام احسانبخش با تأکید به ظلم حمد بن عیسی آل‌خلیفه بر مردم مظلوم بحرین، ابراز داشت: حکومت بحرین در برابر اعتراضات مردم بحرین روش صحیحی انتخاب نکرده است و با خشونت با معترضان برخورد می‌کنند.

وی، تصریح کرد: حکام آل‌خلیفه باید بدانند که برخورد شدید با معترضان و رهبران دینی آن‌ هم چنین وحشیانه و ظالمانه اثر معکوس داشته و سبب می‌شود مردم بیش از پیش علیه ظالمان بشورند.

تحلیلگر مسایل سیاسی، با بیان این که روش حکام آل‌خلیفه در برخورد با معترضان نمی‌تواند آرامش را به بحرین بازگرداند، خاطرنشان کرد: حکومت آل‌خلیفه به بهانه‌های واهی بزرگان دینی مردم بحرین را دستگیر کرده و تابعیت بحرینی را از آنها سلب می‌کند. چنین حرکت‌هایی می‌تواند آغازی مجدد برای برگزاری نهضتی عظیم علیه حکام این کشور شود.

وی، در ادامه افزود: آیت‌الله شیخ عیسی قاسم خدمتی به منافع بیگانگان نکرده و هیچ‌گاه امنیت ملی بحرین را تهدید نکرده است اما حکام بحرین با بهانه‌های مختلف وی را محاکمه کرده و اموال او را که وجوهات شرعی مردم بود مصادره کردند.   

استاد حوزه علمیه با تأکید بر نقش سازنده مردم بحرین در تحولات منطقه، گفت: بی‌تردید حضور مستمر مردم بحرین در صحنه سیاسی کشورشان می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. از این رو به هر میزان که مقاومت مردم بیشتر شود، امید بر پیروزی بر دشمن افزایش خواهد یافت.

وی، ابراز داشت: مطالبه‌ مردم بحرین تنها رعایت حقوق ابتدایی شهروندی از سوی حکام بحرین است چرا که بر اساس دین، شرع و مبانی حقوق بشر مخالفت با مطالبات مردم آثار بسیار زیانباری بر حکام بحرینی خواهد داشت.

حجت الاسلام احسانبخش، تصریح کرد: حکام بحرین باید از سرنوشت دیکتاتورهای ظالمِ جهان عبرت بگیرند که عاقبت چگونه منزوی شدند و حکومتشان ساقط شد. از حکومت جائر پهلوی و سقوط صدام حسین و سرهنگ قذافی گرفته تا حاکمان بی‌خرد عرب و ظالم در مصر و دیگر کشور‌هایی که قدرتشان به مراتب بیشتر از حکومت آل‌خلیفه بود.

وی با اشاره به حمایت آمریکا، رژیم صهیونستی و غرب از آل‌سعود و آل‌خلیفه، خاطرنشان کرد: غرب تمایلی به برقراری ارتباط با حکام سعودی یا بحرینی ندارد، از این رو تنها دلیل حمایت کشور‌های غربی از این حکومت‌ها به سبب تأمین منافع خودشان است و پس از بهره‌گیری از این کشور‌ها آنها را دور خواهند انداخت./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات