۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۰۵۹۴۶
حجت الاسلام رنجبر:

تسلیم قرآن شدن در گرو معرفت به حقیقت آ‌ن است

کارشناس دینی رسانه ملی با تأکید بر ضرورت انس با قرآن و تدبر در این کتاب الهی گفت: قرآن حقیقت و باطنی دارد که اگر درک نشود انسان در برابر این کتاب الهی تسلیم نخواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به اهمیت قرائت و تدبر در قرآن کریم گفت: حتی اگر انسان درک و معرفت نسبت به حقیقت قرآن ندارد باید با این کتاب الهی انس داشته باشد و قرائت کند.

وی افزود: شاید انسان قرآن بخواند و درک و معرفتی نسبت به آن نداشته باشد اما سبب پاکی دل انسان می شود، قرآن کتاب الهی است و با کتاب های انسان ها تفاوت دارد، حضرت امام(ره) زمانی دست به قلم شدند و نامه عارفانه ای به فرزند خود حاج سید احمد آقا نوشتند که به همین نکته هم اشاره کردند.

کارشناس دینی رسانه ملی اظهار داشت: حضرت امام می فرماید فرزندم با قرآن این بزرگ کتاب معرفت اگرچه با قرائت آن آشنا شو و تصور نکن که قرائت بدون معرفت و درک اثری ندارد که این وسوسه شیطان است.

وی ادامه داد: قرائت و خواندن قرآن کریم آثار و برکات خود را دارد، البته انسان نباید در خواندن صرف توقف کند؛ قرآن ظاهر و پوسته ای داشته و یک مغزی دارد، پوسته قرآن همانند پوسته های میوه خاصیت دارد اما پوسته برای رسیدن به مغز است و انسان باید به سراغ مغز برود.

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که آیات قرآن پوسته به شمار می روند که مغزی دارند، ابراز داشت: حضرت امام در شرح دعای سحر فرمودند کتاب پروردگارت را با تأمل بخوان و در پوسته آن توقف نکن زیرا توقف در صورت و ظاهر و نرفتن به مغز و باطن مرگ و هلاک را در پی دارد.

وی عنوان کرد: خطای شیطان وقتی که دستور الهی صادر شد این بود که پوسته و ظاهر انسان را دید و گفت انسان از خاک است اما حقیقت و باطن انسان را مشاهده نکرد تا سرخم کند و به خاک بیفتد، قرآن حقیقت و باطنی دارد که اگر درک نشود انسان در برابر این کتاب الهی تسلیم نخواهد شد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات