۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۰۵۹۵۲
آیت الله خاتمی:

حضور چشم گیر مردم در لیالی قدر اهداف دشمنان را ناکام گذاشت

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور چشم گیر مردم در مراسم لیالی قدر تلاش و تهاجم فر هنگی دشمنان که می‌خواستند مردم را نسبت به دین بدبین کنند ناکام گذاشتند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، همزمان با شب 23 ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: براساس شواهد و قرائن متعدد شب بیست و سوم ماه رمضان، لیلةالقدر است.

وی افزود: محروم واقعی کسی است که از برکات این شب بی بهره باشد، چون شب قدر، شب نزول قرآن است.

آیت الله خاتمی با اشاره به پیام اجتماعات و همایش‌های مذهبی از جمله مراسم لیالی قدر، بیان داشت: مردم مؤمن با شرکت در مراسم‌های لیالی قدر که بیانگر عشق آنان به خداست با اعتقاد توحیدی و حضور چشمگیر تلاش و تهاجم فرهنگی دشمنان را که درصدد بی دین ساختن مردم بودند، ناکام گذاشتند و نشان دادند که ما هرگز از در این خانه جدا نخواهیم شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیام دوم این حضور آشتی با خداوند است، ابراز کرد: مردم در این شب آمده‌اند که به محضر خداوند بگویند که در سالی که گذشت ما بد کرده‌ایم و بسیار از خطوط قرمز عبور کرده‌ایم اما دوباره آمده‌ایم تا با معبودمان آشتی کنیم، البته رمز این آشتی توبه و پشیمانی است که بر سه اصل توبه صادقانه به زبان، تصمیم بر ترک گناه و جبران بدهکاری‌های الهی و مردمی استوار است.

وی درباره پیام سوم، گفت: بهترین اعمال در این شب گدایی درب خانه خداوند متعال است، گدایی هر خانه‌ای غیر از معبود سراسر ذلت ولی خواستن از خدا و اولیای او تماما عزت است.

آیت الله خاتمی پیام چهارم این اجتماعات را دین مداری صادقانه مردم دانست و اظهار داشت: انسان دین مدار از میان راه‌های مختلف تنها مسیری که الهی است را انتخاب می‌کند.

امام جمعه موقت تهران پیام دیگر شب احیا را عشق به مولا علی(ع) بیان کرد و گفت: عشق به امیرمؤمنان(ع) سبب عدم لغزش از صراط،  همنشینی با پیامبر اکرم(ص) و دوری از گناه است، مردم با حضور در این اجتماعات الهی به دشمنان می‌گویند که اگر مردم در گذشته امام علی(ع) را تنها گذاشتند ما امروز مکتب امام علی(ع) و جانشین عامش را هرگز تنها نخواهیم گذاشت./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات