۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۵۹۵۹

طنین نوای «الغوث الغوث» در حرم خورشید هشتم

همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ندای روحانی «الغوث الغوث» هزاران هزار زائر و مجاور در صحن و سرای آستان ملک پاسبان رضوی طنین انداز شد.
سومین شب قدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با سومین شب قدر هزاران هزار زائر از اقصی نقاط جهان اسلام خود را به مشهدالرضا، قبله گاه عاشقان رسانده تا در حریم ملکوتی صاحبش، نماز عشق به پادارند.

بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در این شب مأمن و ملجأ آنانی بود که آمده بودند تا در این شب با عظمت تقدیری نیکو برای خود طلب کنند.

نوای عارفانه «الغوث الغوث» مؤمنان و دلداگان که چشم امید به صاحب این خانه دوخته‌ بودند، در آستان ملک پاسپان رضوی طنین انداز شد.

زمزمه اسماء الحسنی الهی در دعای جوشن کبیر از عمق جان دلهای شکسته آرام بخش روح های خسته از معاصی بود که برای طلب مغفرت و آمرزش به حرم یار پناه آورده بودند.

ندای روحانی «الهی العفو» عاشقان و ارادتمندانی که شب قدر را قدر دانسته و با دستان خالی تمنای عفو و بخشش دارند، دل ها را روانه اوج کرده بود.

براساس این گزارش محفل انس با قرآن کریم آغازگر آیین معنوی احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در صحن جامع رضوی همراه با پخش سراسری از طریق تلویزیون‌های پهن‌گستر در سایر اماکن متبرکه بود.

قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت مخصوص امام حسین(ع) به همراه مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در مدح و منقبت علی(ع) و عزاداری از دیگر بخش‌های مراسم آخرین شب از لیالی قدر در حرم رضوی بود.

سومین شب قدر هم گذشت؛ در این شب‌ هرکس به کارنامه خود نگاهی انداخت و خدا را به پیامبر(ص) و خاندان پاک و طاهرش قسم دادند تا مورد رحمت و مغفرت الهی قرار گیرند.

سخنرانی و اجرای آیین قرآن به سر از سوی حجت الاسلام ناصر رفیعی پایان‌بخش مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم ثامن‌الحجج(ع) بود.

شب زنده داران شب قدر ضمن طلب بخشش و آمرزش از خدای منان فرج ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)، نابودی آل‌سعود و داعشی‌ها، حفظ امنیت جهان اسلام، قبولی طاعات و عباداتشان را نیز طلب کردند./202/934/ب1

ارسال نظرات