۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۰۵۹۷۲
پیام آیت الله طبسی به پویش حمایت از مبلغان دینی؛

تبلیغ نوعی مجاهدت است/ جذب جوانان در اولویت قرار گیرد

آیت الله مروجی طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی، تبلیغ را نوعی مجاهدت دانست و بر ارتباط مبلغان با نسل جوان تأکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجم الدین طبسی

آیت الله نجم الدین مروجی طبسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی عنوان کرد: تبلیغ وظیفه ای بزرگ است و برای همه مبلغان و کسانی که حامل پیام دین هستند و در این ماه مبارک رمضان رسالت سنگین تبلیغ را ادا می کنند دعا کرده و به همه عرض تحیت و سلام داریم.

وی افزود: از همه مبلغانی که در مناطق محروم، با سختی اما با تلاش و مجاهدت به این رسالت و ادای دین و وظیفه الهی عمل می کنند؛ تقدیر می کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مبلغان عرصه تبلیغ تلاش کنند تا نماز جماعت را در سه وقت به پا دارند، نماز صبح را حتماً برپا کنند و این سنت و فریضه مهم را هر کجا که هستند احیا کنند.

وی اضافه کرد: مبلغان در بین دو نماز به اندازه دو مسأله شرعی به صورت مختصر و نهایتا در دو دقیقه به بیان احکام بپردازند تا مردم عادت کنند که احکام شرعی را در این فرصت کم فرا بگیرند؛ البته مردم را معطل نکنند و بعد از نماز هم چند دقیقه ای برای کسانی که سؤال دارند وقت بگذارند و سؤالات آنها را پاسخ بدهند.

آیت الله طبسی ارتباط با نسل جوان را بسیار مهم دانست و گفت: مبلغان با نسل جوان و نوجوان ها بیشتر ارتباط بگیرند، این افراد فرزندان ما و آینده سازان کشور هستند، مبادا طعمه دشمن، فضای مجازی و ماهواره ها شوند و عقاید و اخلاقشان به خطر بیفتد، اینها کسانی هستند که چرخ این کشور و جامعه به وسیله آنها می چرخد، با نسل جوان ارتباط برقرار کنید تا آنها در راه راست بمانند و از انحرافات مصون شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: اخلاق مسأله بسیار مهمی است؛ مبلغان تا جایی که می توانند با روی خوش و اخلاق نیکو با مردم برخورد کنند؛ مردم ما متدین هستند، قلب و وجودشان مالامال محبت خداوند، پیامبر، اهل بیت(ع) است و همه ولایت مدار هستند، خدای ناکرده شرایطی به وجود نیاید که برخی برخوردها که شایسته یک مبلغ نیست موجب شود تا مردم از ما دور شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اطمینان دارم مبلغان ما هدفی جز رضایت خداوند متعال ندارند و با اخلاق و رفتار صحیح خود افراد را جذب می کنند و امیدوارم این مجاهدان هر جا که مشغول تبلیغ هستند، موفق، سرافراز و پیروز باشند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات