۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۰۶۱۰۲
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

احسان به دیگران راه ماندگار کردن سرمایه است

استاد حوزه علمیه قم گفت: مادیات دنیا به هیچ فردی وفا نمی‌کند اما سرمایه‌های انسان با احسان به دیگران ماندگار و همیشگی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که میان دنیا و آخرت فاصله‌ای نیست، گفت: مادیات دنیا به هیچ فردی وفا نمی‌کند اما سرمایه‌های انسان در دنیای آخرت ماندگار و همیشگی است.

وی افزود: علت بسیاری از پرونده‌های قضایی تلاش نادرست افراد برای رسیدن به مادیات دنیوی است در حالی که اگر به ارزش اصلی سرمایه‌های آخرت توجه داشته باشیم مادیات دنیایی را فدای آنها می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رشوه‌ها، اختلاس‌ها و رباخواری‌ها با مکتب اهل بیت(ع) هیچ سازگاری ندارد؛ افرادی که از قرآن و اهل بیت(ع) سخن به میان می‌آورند باید بدانند که عذاب سنگینی پیش‌روی ظالمان قرار دارد.

وی با اشاره به این که ثروتمندان می‌توانند با کمک به نیازمندان فقر را ریشه‌کن کنند، ادامه داد: ‌بر اساس روایات باید در انجام امور خیر عجله کنیم چرا که فرصت‌های دنیای خاکی محدود است و با غفلت‌های نادرست نباید آنها را از دست دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که برای رسیدن به سعادت باید به صورت مستمر به دنبال عمل صالح و توشه‌اندوزی برای آخرت باشیم، گفت: اگر باور کنیم که روزی باید در قبرهای تنگ و تاریک بخوابیم نسبت به این دنیا نگاه متفاوتی خواهیم داشت؛‌ این دنیا ارزش ندارد که آخرت را فدای آن کنیم.

وی توسل به قرآن و عترت را راهکار رسیدن به سعادت دانست و افزود: اگر از ارزش قرآن کریم و اهل بیت(ع) آگاه باشیم به صورت مستمر در زندگی خود به این دو گوهر توجه خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اهل بیت(ع) همواره در زندگی خود از دنیا به عنوان وسیله کسب حسنات و خیرات استفاده می کردند و با وجود که با تلاش و زحمت ثروت و مال داشتند هرگز به این مال و ثروت دل نبسته و همواره آن را در راه کمک به نیازمندان وقف می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد بیان کرد: امام علی(ع) با وجود اینکه باغ های زیادی را آباد و چاه های زیادی را حفر کردند؛ اما هرگز این اموال را برای خود مصرف نکردند و با وقف آنها سعی کردند به فقرا و نیازمندان کمک کنند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات