۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۰۶۱۲۰
امام جمعه تبریز:

رمز پیروزی امام خمینی هدایت و راهنمایی مردم بود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: با زبان دین الهی را باید یاری کرد که بهترین راه همین فریضه امر به معروف است، رمز پیروزی امام خمینی (ره) هدایت مردم و نشان دادن راه مستقیم به آنها و جلوگیری از قرار گیری در مسیر طاغوت بود.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید علی آل هاشم، در دیدار اعضای جبهه مردمی انقلاب اسلامی با تأکید بر یاری و حمایت از دین الهی برای اعتلای کلمه توحید، اظهار داشت: اگر انسان دین خدا را یاری کند خداوند نیز انسان را یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از راه‌های یاری دین خدا، کمک از طریق زبان است، ابراز داشت: نشان دادن راه هدایت، صحیح و جلوگیری از راه های ضلالت گمراهی همین یاری دین خداوند است، انسان می تواند با همین زبان خود دین خداوند را با هدایت مردم به صراط مستقیم، یاری کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رمز پیروزی امام خمینی(ره) هدایت مردم و نشان دادن راه مستقیم به آنها و جلوگیری از قرارگیری در مسیر طاغوت بود، رمز پیروزی انقلاب نیز بهره گیری از همین زبان و سخنرانی بود، با همین زبان بود که اراده‌های ملت ایران برای مبارزه با طاغوت به خروش آمد و انقلاب شکل گرفت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: تذکر لسانی وظیفه همگانی است، همه باید امر به معروف و نهی از منکر زبانی را وظیفه خود بدانند، این فریضه بسیار مهم نیز دارای شرایطی است که باید با توجه به شرایط آن مانند احتمال تأثیر عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از دیگر شرایط امر به معروف و نهی از منکر را شناخت معروف و منکر، دانست و گفت: امام حسین(ع) می فرماید که اگر مردم با زبان‌هایشان در راه دین الهی مبارزه نکنند اشرار بر آنها مسلط خواهد شد و مسیر دین و صواب از آنها گرفته خواهد شد.

وی از جمله راه های مبارزه در مسیر دین الهی و هدایت مردم را همین مسیر امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: عامل به این فریضه خود باید عامل به معروف باشد و از ارتکاب به منکر پرهیز کند وگرنه مورد لعن الهی قرار خواهد گرفت، البته این سخن وظیفه انسان را بیشتر می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به نیروهای مردمی انقلاب اسلامی، گفت: شما که خود را جبهه مردمی نیروهای انقلابی نامیده اید لازم است با اقدام ارزشمند و انقلابی برای امر به معروف و نهی از منکر وارد میدان شوید و مسیر انقلاب، راه و خط امام راحل را ترویج کنید.

وی با تأکید بر اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و پیروزی از ولایت، ابراز داشت: برخی ادعای پیروی از مسیر امام می کنند، اما با ولایت فقیه زاویه دارند، این دو با هم قابل جمع نیست، امروز پرچم دار اسلام و انقلاب در جهان رهبر معظم انقلاب است و لازم است با تمام توان ایشان را یاری کنیم./854/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات