۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۰۶۱۲۷
مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی:

قرآن بهترین پناهگاه در جریان نفوذ فرهنگی دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه انس با قران کریم و قرائت آن مقدمه عمل به این کتاب شریف است، گفت: در جریان نبرد نرم دشمن انس با قرآن ناجی جامعه اسلامی خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر بهره گیری از روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: دهه آخر ماه رمضان رحمت و عنایت الهی بیش از دهه های نخست است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و سعادت بشر است که انسان را در تمام ظرفیت‌های وجودی او به سمت تعالی سوق می دهد، تصریح کرد: قرآن کریم پرورشگاه انسانی به سمت کمال انسان است، آموزه های قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد تا انسان در سایه عمل بتواند مسیر مستقم هدایت را طی کند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به توجه خاص دین اسلام و قرآن کریم به عقلانیت در انسان، تصریح کرد: قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت بشر بخشی از تعالیم خود را به مسأله عقلانیت و پرورش فکری بشر قرار داده است، که همین امر نیز نشان از توجه دین به مسأله عقلانیت در بشر است.

وی با اشاره به مراحل انس با قرآن، خاطرنشان کرد: برای تقویت انس با قرآن کریم در جامعه لازم است در ابتدا مقدماتی همچون توانایی روخوانی و قرائت قرآن کریم را فراهم کرد و با فهم قرآن به سمت عمل حرکت حرکت کرد، کسی که بتواند عمل به دستورات قرآن کریم را در زندگی خود محقق کند با قرآن انس گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه قرآن باید در متن جامعه و سبک زندگی مردم جای باز کند وگرنه عدم وجود جایگاه صحیح در متن زندگی انسان برای قرآن، معرف به این کتاب شریف را سخت و دشوار خواهد کرد، افزود: برای تدبر و معرفت به  این کتاب لازم است قرآن را در زندگی خود جای دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق بیان روایات قرآن چراغ روشنی است که نور آن به خاموشی نمی گراید، امروز نیز که درگیر در متن جنگ نرم با دشمن هستیم این قرآن است که می تواند ما را در این نبرد سخت یاری کند و مردم و جامعه را از خطرات نفوذ فرهنگی نجات دهد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی از جمله معجزات این کتاب شریف را تأثیر عمیق و همگیر بر روح و جان انسان دانست و گفت: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تمرین انس با این کتاب شریف را فراموش نکنیم تا از برکات آن در تمام روزهای سال بی بهره نباشیم./854/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات