۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۰۶۱۳۶
با حضور آیت الله اعرافی؛

جلسه شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب استان قم برگزار شد

جلسه شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب استان قم با حضور مدیر حوزه‌های علمیه و رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد.
مرکز خدمات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم، جلسه شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیان استان با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام ربانی رییس مرکز خدمات و جمعی از مسؤولان استانی در ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد.
آیت الله اعرافی در این جلسه با اشاره به نقش سرنوشت‌ساز روحانیت در طول تاریخ گفت: اگر عملکرد روحانیت در طول تاریخ تحلیل شود، خواهیم دید که این نهاد با کمترین هزینه‌ها، حداکثر دستاوردها را به ارمغان آورده است.
وی رسالت خدمتگزاران به طلاب و روحانیان را سنگین ارزیابی کرد و افزود: مسئولان مراکز حوزوی باید ارزش کار خود را بدانند و با تمام وجود برای نیل به هدف عالی حوزه تلاش کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه هدفمند کردن خدمات به طلاب و روحانیان را مسأله ای ضروری خواند و تأکید کرد: خدمات و کمک‌هایی که به طلاب ارائه می‌شود، باید منطبق با رسالت‌های حوزه باشد.
وی با اشاره به سبک زندگی اجتماعی طلاب و روحانیان خاطرنشان کرد: اتصال و ارتباط روحانیون با جامعه بسیار مهم است و روحانیان باید در بین مردم حضور مستمر داشته باشند.
آیت الله اعرافی مقوله مسکن را حائز اهمیت فراوان دانست و با تأکید بر تمرکززدایی طلاب و روحانیان در یک منطقه تصریح کرد: در ساخت مسکن ویژه طلاب باید رویکرد مسجد محور بودن و محله محور بودن مورد توجه قرار گیرد و از تمرکز طلاب در یک منطقه اجتناب شود.
در ادامه جلسه، مهندس بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به توجه دولت به امور عمرانی در سال 96 گفت: بخش عمده‌ای از اعتبارات در سال‌های 96 و 97 از سوی دولت در پروژه‌های عمرانی هزینه خواهد شد.
وی کمبود فضا و زمین را یکی از مشکلات این بخش دانست و افزود: پردیسان بهترین بستر برای تخصیص مسکن طلاب بود که در حال حاضر ظرفیت آن تکمیل‌شده است.
مهندس بهشتی با اشاره به ظرفیت‌های ارائه‌شده بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی گفت: ظرفیت نهادهای مذکور پاسخگوی نیاز امروز نیست و استفاده از ظرفیت خیرین می‌تواند تا حدی مشکل را حل کند.
در بخش دیگری از جلسه، حجت‌الاسلام‌ اکبری معاون مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مسکن را کالای گران‌قیمتی دانست و گفت: مسکن نقش بسزایی در کم کردن دغدغه طلاب و افزایش تأثیرگذاری آن‌ها در جامعه دارد.
وی با اشاره به اقدامات شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب گفت: می‌توان به‌واسطه برنامه‌ریزی مناسب در حوزه مسکن، حضور روحانیان در تمامی مناطق کشور را توازن بخشید.
معاون مسکن مرکز خدمات تدوین طرح جامع مسکن را یکی از اقدامات مهم این شورا خواند و افزود: طرح جامع مسکن با تأکیدات رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آماده شد و امیدواریم بعد از انجام اصلاحات، امر مسکن طلاب به‌خوبی پیگیری شود./۸۷۲/د
۱۰۲/ی

ارسال نظرات