۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۵۰۶۱۴۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مومن در نزد آسمانی ها شناخته شده‌تر از اهل زمین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با تقوا گل سرسبد انسانیت است، گفت: مومن در نزد اهالی آسمانها شناخته شده‌تر از اهالی زمین است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه عصر یکشنبه در مسجد امیر گفت: هر گلستانی چه مادی و چه معنوی گل سرسبدی دارد که در خوشبویی و زیبایی نسبت به سایر گلها افضل‌تر است.

وی افزود: در گلستان معنویت قرآن کریم اشاره به انبیای الهی دارد که در بین آنان 5 پیامبر صاحب کتاب و رسول اکرم(ص) را به عنوان خاتم انبیا و افضل بر سایرین معرفی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند مقام نبوت را به بندگانش عطا می‌کند، ابراز کرد: انسان مملوک خداوند است و هیچ قدرتی دربرابر اراده او ندارد اولیای الهی با این عقیده نه از چیزی می‌ترسند نه غصه می‌خورند و نه از مرگ فرار می‌کنند چرا که می‌دانند در عالم هستی مالک کسی دیگر است.

وی افزود: اگر انسان بداند که مالک نیست هرگز مرتکب خطا نمی‌شود و به انجام و خوردن مال حرام روی نمی‌آورد.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه انسان پس از مرگ راهی برای نجات ندارد، گفت: مرگ عدم نیست بلکه نوع دیگری از وجود است که می‌شود با آن ارتباط برقرار کرد انسان اگر خدا را اطاعت نکند هرگز نجات نخواهد یافت و نجات بخشی برای او وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: انسان با انجام گناه در اصل به خود لطمه می‌زند و این امر هیچ تاثیر و خدشه‌ای در مالکیت خداوند نخواهد داشت. خداوند برخی افراد را محبوب قلوب می‌کند و آنان مومنان واقعی هستند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: انسان با تقوا گل سرسبد انسانیت است، مومن در نزد اهالی آسمانها شناخته شده‌تر از اهالی زمین است، مومن نزد خداوند از چهار ملک مقربش مقرب‌تر است./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات