۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۰۶۱۶۷
حجت الاسلام سعیدی:

دوستی با خداوند نیازمند تبعیت است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر انسان به سخن قرآن و ناصح امین گوش نکند در آخرت حسرت می خورد، گفت: دوستی با خداوند نیازمند تبعیت است.
حجت الاسلام سعیدی آریا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا کارشناس برنامه های معارفی صداو سیما سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با بیان این که خداوند هدایت را برای انسان ها قرار داده است، گفت: اختیار انتخاب راه در دست انسان است اما انتخاب نتیجه راه به دست او نخواهد بود.

وی افزود: فطرت و عقل انسان راهنمای درونی او برای حرکت در مسیر هدایت است، از بیرون هم یک نبی انسان را هدایت خواهد کرد تا انسان را به مقصد برسانند، خدا انسان را تنها رها نکرده بلکه هادیان و چراغ هایی برای مسیر او قرار داده است.

كارشناس الهيات و معارف اسلامي با بیان این که توجه به هادیان کید شیطان را ضعیف می کند، اظهار داشت: شیطان قدم به قدم برای گمراه کردن انسان عمل می کند و وعده های توخالی به او می دهد اگر انسان گوش به حرف حق دهد هدایت بسیار قوی تر خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر انسان نسبت به توطئه های شیطان آگاه باشد و بر اساس دستور الهی عمل کند فریب او را نخواهد خورد، شیطان ظاهر خود و گناه را بزک کرده و زیبا می کند تا انسان را فریب دهد اما انسان می تواند به باطن پلید او پی ببرد.

حجت الاسلام سعیدی آریا با بیان این که اگر انسان به سخن قرآن و ناصح امین گوش نکند در آخرت حسرت می خورد، ابراز داشت: کسی که ارتباط خود را با خدا حفظ کند برنده این میدان است، برخی اوقات گوش انسان برای شنیدن حق کر می شود که نباید اجازه داد کار به این مرحله برسد.

وی عنوان کرد: اگر شکمی از حرام پر شود دیگر سخن حق را نخواهد شنید، اگر امروز هم حرام خواری شود زمانی که حضرت ظهور می کنند گوش انسان صدای حق را نمی شنود، فراهم کردن مقدمه ظهور حلال خوردن، درک و فهم از امام زمان(عج) و توان پذیرش است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند به بنی اسرائیل نعمت های بسیاری داد اما باز هم راه را خطا رفتند و پیامبر خدا را به گوساله پرستی فروختند؛ دوستی با خداوند نیازمند تبعیت است، اگر تبعیت وجود داشته باشد خدا انسان را دوست دارد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات