۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۰۶۱۶۹
حجت‌الاسلام پناهیان:

نیت الهی در اعمال نیک سبب کسب نشاط واقعی است

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: برای رسیدن به شادی و نشاط واقعی باید همه اعمال نیک را با نیت کسب رضایت الهی انجام داد که این کار نیاز به تمرکز و تمرین دارد.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه دوشنبه 28 خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: سرور و نشاط حقیقی با لذات زودگذر و اندک دنیا به دست نمی‌آید.

وی افزود: اگر دینداری را از شادی آغاز کنیم به نقاط خوبی خواهیم رسید و برای دیگران پیام خوبی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: برای رسیدن به شادی حقیقی باید از رضایت و قانع بودن به شادی اندک دنیا عبور کرد، اگر زندگی انسان‌های بزرگی همچون آیت‌الله مرحوم بهجت از طریق ابزار رسانه برای مردم تبیین شود بسیاری از مردم به شادی و لذت حقیقی پی خواهند برد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت نیت، عنوان کرد: برای اینکه ما بتوانیم همه زندگی خود را سرشار از انرژی و نشاط کنیم به نوع اعمال ما بستگی ندارد بلکه به نیت شخص وابسته است.

وی افزود: برای رسیدن به شادی و نشاط واقعی باید هر اعمالی را که انجام می دهیم با نیت کسب رضایت الهی باشد، شاید در ابتدای کار تمرکز بر این امر مشکل باشد اما به مرور و با تمرین ملکه ذهن انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: پیامبر(ص) خطاب به ابوذر فرمودند: برای هر کار خود نیت قربه الی الله داشته باش که اگر این کار را انجام ندهی از غافلان خواهی بود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: لذت شادی امری مختص انسان است و سایر موجودات چیزی به نام شادی ندارند.

وی با بیان اینکه همه شادی‌هایی که عوامل دنیایی داشته باشند بعد از مدتی تولید غم می‌کنند، عنوان کرد: اگر خاطرات خوش دنیایی انسان برای خدا نباشد قلب انسان غمگین می‌شود./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات