۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۰۶۱۸۶
آیت الله قرهی:

همجنس بازی در اروپا نمونه بارز طغیان در گناه است

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) گفت: عدم بازگشت و توبه انسان سبب طغیان در گناه می‌شود که نمونه بارز آن قانونی شدن مسأله همجنس بازی در اروپا است.
ایت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی تولیت مدرسه امام مهدی(عج) در مراسمی که شامگاه یکشنبه 28 خرداد در مهدیه قائم المنتظر(عج) برگزار شد، در باب تأثیر اعمال انسان گفت: هر عملی که انسان انجام می‌دهد، زاییده تفکر او است یعنی این عمل اوّل به ذهن او خطور پیدا کرده سپس سبب انجام آن شده است.

وی افزود: سرعت نبخشیدن به انجام کارها سبب تأخیر در انجام آن می‌شود بنابراین ممکن است به دلیل تفکر برای انجام کاری بعضاً انسان را پشیمان کند. این مسأله وقتی در مورد امور شر و زشت به وقوع بپیوندد قطعاَ خوب است ولی در مورد امور خیر سفارش شده که به سرعت آن کار انجام شده و در آن تعلل نشود.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) با اشاره به روایتی گفت: انسان بعد از انجام گناه اگر پشیمان شد باید بلافاصله استغفار کند، صدقه بدهد و برای طهارت نماز بخواند. صدقه اثر بسیار عجیبی دارد و در ادیان دیگر مانند مسیحیت نیز رایج است ولی به نوعی تحریف و به مسیر خطا کشیده شده است.

وی با بیان اینکه کار زشت اگر به توبه ختم نشود آثار و پیامدهای بدتری دارد بیان کرد: وقتی انسان برای نخستین بار قصد انجام گناه و کار زشتی دارد تمام سلول‌های بدنش می‌لرزد ولی بعد همین کار زشت آرام آرام تبدیل به عادت می‌شود و به درونش راه پیدا می‌کند. در این صورت اگر توبه و استغفار نکند گرفتار شده  و بعد از چند بار تکرار اصلا برایش مهم نیست.

آیت الله قرهی با اشاره به این قاعده که اگر کسی بد باشد، اصلاً نمی‌تواند با خوبی‌ها بسازد ابراز داشت: خوبی و بدی نمی‌توانند با هم بسازند و از لحاظ عقلی امکان آن محال است. چطور امکان دارد انسان در آنِ واحد هم امام زمان(عج) را همراهی کند هم شیطان را.

وی افزود: در حال حاضر در اروپا همجنس بازی به عنوان یک مسأله قانونی پذیرفته شده در صورتی که حتی دین تحریف شده مسیحیت نیز آن را نمی‌پذیرد؛ پاپ و تمام کشیش‌ها نیز از این قضیّه اظهار تأسف کرده‌اند. وقتی انسان از گناه کوچک بازنگردد و توبه نکند این‌گونه طغیان بر او غالب می‌شود.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) با اشاره به تحقیقات دانشگاه آکسفورد راجع به اعتقاد به دین گفت: با تحقیق روی چندین عمل جراحی، به ویژه عمل قلب که سخت‌ترین عمل است در این دانشگاه مشخص شد کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند در حالی که به حضرت مریم(س) معتقد بودند، عمل‌شان به مراتب راحت‌تر از کسانی بود که هیچ اعتقادی به مقدسات نداشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر عمل خوب و بدی، عکس‌العملی در این دنیا و همچنین در آخرت دارد./202/966/ب1

ارسال نظرات