۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۰۶۳۶۲
حجت الاسلام ماندگاری:

غارت گران بیت المال نسبت به جایگاه شهدا غافل هستند

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه از دیگر شاهدان در روزقیامت که می توان به آن اشاره کرد شهدا هستند، گفت: برخی از افراد که به بیت المال دست درازی می کنند از شهادت شهدا بی خبرند و شرمسار آنان در قیامت خواهند شد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، رییس موسسه سیره روایت شهدا امروز 29 خرداد در جمع زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با اشاره به آیات 20 و 21 سوره فصلت گفت: خداوند صاحب قیامت است و برای قضاوت کردن درباره شما نیازی به شاهد ندارد.

وی با بیان اینکه خداوند براساس علم خودش در روز قیامت قاضی و شاهد است، افزود: برخی ها اینگونه برداشت دارند که افراد بی حساب و کتاب به بهشت می روند در حالی که  این موضوع درست نیست و همه چیز در روز قیامت حساب و کتاب دارد.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به آیات قرآنی به بیان شاهدان روز قیامت و دوربین های عالم هستی پرداخت و گفت:  خداوند نخستین ناظر و شاهد است که از چشم او چیزی نمی تواند پنهان بماند و دوربین خداوند قلب های همگان را می بیند.

وی در ادامه با بیان اینکه دوربین های دیگر پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین هستند، اظهار کرد: ملائکه و زمین جزو دوربین های چهارم و پنجم هستند که در روز قیامت اعمال انسان را به خداوند نشان می دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دوربین دیگر شاهد اعمال انسان، زمان است و از دیگر شاهدان در روز قیامت که می توان به آن اشاره کرد شهدا هستند و این در حالی است که برخی از افراد که به بیت المال دست درازی می کنند از شهادت شهدا بی خبرند که شرمسار آنان در قیامت خواهند شد.

وی با بیان اینکه گوش و دست انسان از جمله دیگر جوارحی هستند که در روز قیامت به نفع یا ضرر انسان شهادت می دهند، اظهارکرد: زنانی که نسبت به نمایش بدنشان به نامحرم یا دست دادن به آنان بی توجه هستند باید بدانند که این اعضای بدن در روز قیامت شاهد این اعمال هستند.

رییس موسسه سیره روایت شهدا با اشاره به این مطلب که  اگر ایمان و اعتقاد به شاهدان آسمانی وجود داشته باشد، نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: مهمترین انگیزه برای انجام عمل صالح حضور شاهدان است که می تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر افراد برای انجام واجبات مانند نماز، خمس و زکات و دیگر اعمال نمی دوند و تلاشی ندارند، اظهارکرد: این بی انگیزه بودن نسبت به واجبات از این موضوع نشأت می گیرد که فکر نمی کنند برای این اعمال تشویق می شوند./934/۲۰۲/ب۱

  

 

 

 

ارسال نظرات