۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۵۰۶۳۸۳
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

رییس جمهور به جای حاشیه سازی به رفع مشکلات مردم بپردازد

حجت الاسلام تقی پور با انتقاد از سخنان هر از چند گاه رییس جمهور و حاشیه سازی های وی، گفت: رییس جمهور به جای حاشیه سازی همه تلاش های خود را برای خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور معطوف کند.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل شب گذشته در جمع طلاب این مدرسه با بیان اعتقاد شیعه درباره مشروعیت حکومت ها، گفت: مبنای شیعه دوازده امامی بر اساس مبانی کلامی ـ فقهی امامیه، برای مشروعیت یک حکومت؛ داشتن ولایت اعطائی الهی، برای اداره جامعه است.

وی ادامه داد: بر اساس اعتقاد تشیع کسی می تواند امام شود که بسان پیامبر(ص) از ناحیه پروردگار عالم نصب شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به صراحت این مبنا در اصول تشیع، تأکید کرد: هر تفکر و ایده ای که مشروعیت امامت را از جانب خداوند تلقی نکند، از نظر تشیع در راستای سقیفه ای است که نخستین ظلم را در حق جامعه بشریت روا داشته است.

امام جمعه گتاب افزود: مسأله ولایت و امامت از اصولی پنج گانه تشیع محسوب می شود که در امتداد رسالت نبوت قرار می گیرد.

حجت الاسلام تقی پور با انتقاد از سخنان اخیر رییس جمهور درباره مبنای حکومت در اسلام، خاطرنشان کرد: هیچ گاه حق اداره جامعه و مسؤولیت حکومت و امامت از ائمه اطهار(ع) برداشته نشد و آن ها همواره از نگاه شیعه، امام و رهبر جامعه اسلامی شناخته شدند گرچه ظالمان و طاغیان مانع از حکمرانی آنها شده اند.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) شارحان شارع مقدس هستند و منبع غنی وحی را توضیح و تشریح می کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) شایسته ترین انسان ها برای اجرای احکام الهی در جامعه محسوب می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از سخنان هر از چند گاه رییس جمهور و حاشیه سازی های وی، گفت: رییس جمهور باید همه تلاش های خود را برای خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور معطوف کند و از حاشیه سازی ها بپرهیزد.

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: امروز رفع مشکلات اصلی مردم مانند بیکاری، فقر و ایجاد اشتغال و رونق  اقتصادی مهمترین وظیفه دولت است و باید به دغدغه های اصلی مردم توجه ویژه شود.

امام جمعه گتاب با تأکید بر این که مسائل فقهی و اعتقادی باید به اهلش واگذار شود، اظهار داشت: دشمن از بگو مگوهای بیهوده و هزینه تراشی ها و دور شدن از مسائل اصلی کشور شادمان می شود و این مسائل در مردم نگرانی ایجاد می کند.

وی با بیان این مطلب که امروز یعنی در عصر غیبت، مشروعیت نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است، گفت: بدون ولایت فقیه تمام مناصب و مسؤولیت ها نامشروع و طاغوتی می شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ولایت فقیه در امتداد ولایت الهی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است و همه باید رفتار، منش و گفتار خود را در راستای اطاعت از ولایت و اجرای فرامین معظم له تنظیم کنند./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات