۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۰۶۴۱۵

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

چگونگی مشارکت افراد در بازسازی حرم های مطهر، جذب دانش آموزان در ۳۳ خانه قرآنی حاجی آباد در تابستان امسال و لزوم شروع بازشماری آرای شورای شهر بندرعباس فرماندار بندرعباس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، سید کاظم موسوی رییس  ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان با اشاره واگذاری پروژه ساخت هشت درب حرم اهل بیت(ع) به این استان، گفت: از مجموع چهار دربی که ۳۰ تیرماه سال گذشته وارد هرمزگان شد، کار قلم زنی سه درب آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: از بهمن ماه سال 94 و با راه اندازی ستاد در هرمزگان، رایزنی هایی را با دفتر مرکزی ستاد عتبات عالیات کشور به منظور واگذاری بخشی از اقدامات به این استان انجام دادیم که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت و پروژه ساخت هشت درب حرم اهل بیت(ع) به هرمزگان اعطا شد.

رییس  ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان با اشاره به اینکه چهار درب حرم مطهر امامیین عسکریین 30 تیرماه سال 95 از قم وارد شهر بندرعباس شد، خاطرنشان کرد: شهر هشتبندی، بندرعباس، حاجی آباد و کیش هر کدام ساخت یکی از درب ها را متقبل شدند که به جز درب جزیره کیش که به دلیل برخی از مشکلات، تاکنون عملیات اجرایی بر روی درب انجام نشده اما مقرر شده است که پس از پایان ماه مبارک رمضان کار ساخت آغاز شود، کار قلم زنی سه درب دیگر به اتمام رسیده است.

موسوی با ذکر این نکته که پس از تایید کار  توسط کارشناسان ستاد مرکزی، سه درب یاد شده برای انجام عملیات طلاکاری به شهر مقدس  قم انتقال داده می شوند، افزود: پس از اجرای عملیات طلای کارها، درب ها دوبار برای مونتاژ به استان هرمزگان منتقل خواهند شد و پس از مونتاژ، از شهرهای مختلف استان عبور داده می شوند و در نهایت برای نصب در حرم مطهر امامیین عسکریین به سامرا ارسال خواهند شد.

وی با اشاره به ورود چهار درب جدید متعلق به حرم مطهر امامزاده جلیل القدر سید محمد(ع) عموی بزرگوار امام زمان(عج) در روز پنجشنبه هفته گذشته به بندرعباس، بیان کرد: هر کدام از این درب ها دو برابر درب های قبلی هستند و هزینه ساخت هرکدام 600 میلیون تومان است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان هزینه ساخت هر کدام از درب های حرم مطهر امامیین عسکریین را 400 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: اهالی شهرهای هشتبندی، بندرعباس و حاجی آباد مشارکت بسیار خوبی در ساخت سه درب داشتند و در مجموع قریب به یک میلیارد تومان به این امر اختصاص دادند.

هزینه ساخت درب های جدید ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است

وی هزینه مورد نیاز برای ساخت چهار درب جدید را 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) استان هرمزگان برای ساخت این درب ها نیز وارد میدان شوند.

موسوی همچنین به مشارکت استان هرمزگان در اجرای طرح های ایجاد صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف، ایجاد صحن عقیله بنی هاشم در کربلا و ترفیع گنبد اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و افزود: آحاد مردم برای سهیم شدن در این پروژه ها می توانند برای صحن حضرت زهرا(س) هزینه یک متر مربع سه میلیون تومان، صحن عقیله بنی هاشم(س) چهار میلیون تومان و هر خشت طلای گنبد امام حسین(ع) 2 میلیون و 200 هزار تومان به حساب ستاد عتبات واریز و پس از ارائه کپی فیش واریزی سند افتخاری آن را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: افراد پس از واریز وجه نقد باید فیش واریزی به نام هر کدام از پروژه ها به همراه آدرس دقیق پستی خود را به شماره 332220839 ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان فکس کنند تا سند صادر و به نشانی آنها ارسال شود.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای مشارکت کنندگان پروژه های بازسازی و توسعه حرم های مطهر

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان همچنین تصریح کرد: آن دسته از علاقه مندانی که مایل هستند در بحث بازسازی و توسعه  حرم های مطهر مشارکت داشته باشند اما توانایی پرداخت کامل مبلغ مورد نظر به صورت یکجا را ندارند، ستاد بازسازی عتبات عالیات از طریق بانک های عامل، تسهیلات قرض الحسنه در اختیارشان قرار خواهد داد.

وی بیان داشت: عمومی مردم نیز می توانند از طریق شماره حساب و شماره کارت بانک های(سپه، به شماره حساب 621300643603 و شماره کارت بانک 5892101152537649)، (رسالت، به شماره حساب 1/111/341 و شماره کارت بانک 5041721111187598)، (ملت، به شماره حساب 5386766100 و شماره کارت بانک 6104337893985323)، (صادرات، به شماره حساب 0108149520003 و شماره کارت 6037691990094112)، (انصار، به شماره حساب 100-00000110-043-3210 و شماره کارت 6273811065893627) در اجرای پروژه ساخت هشت درب حرم اهل بیت(علیهم السلام) مشارکت کنند.

جذب دانش آموزان در 33 خانه قرآنی حاجی آباد در تابستان امسال

حجت‌الاسلام جلیل درویشی رییس تبليغات اسلامي حاجي آباد گفت: 33 خانه قرآني شهري و روستايي حاجي آباد در ايام تابستان پذيراي دانش آموزان است.

وی افزود: امروز طرح اوقات فراغت تابستان یکی از برنامه‌های جامع و کاملی است که در اختیار ادارات قرار داده شده و بحمدالله تاکنون تاثیر بسزایی در روحیه جوانان و نوجوانان داشته و اداره تبلیغات اسلامی نیز همانند سایر ادارات از این کلاسها در ایام تابستان در مناطق شهری و روستایی برخوردار بوده است.

رییس تبليغات اسلامي حاجي آباد، اوقات فراغت تابستان را از نیازهای اساسی جامعه برشمرد و افزود: امروز هجمه های دشمنان انقلاب برای منحرف کردن جوانان و نوجوانان و تضعیف عقائد دینی و باورهای انقلابی بسیار زیادتر از گذشته است و بایستی همه ادارات با یک وحدت همه‌جانبه و منسجم و دور از موازی کاری این توطئه‌ها را خنثی کنند.

حجت‌الاسلام درویشی با بیان اینکه 33 خانه قرآنی شهری و روستایی پذیرای دانش آموزان در ایام تابستان خواهند بود، تصریح کرد: در راستای بهره‌وری بیشتر از کلاس‌های اوقات فراغت تابستان از ظرفیت روحانیون و مربیان قرآنی استفاده می‌شود و در ایام تابستان، هدایت این کلاس‌ها بر عهده آنان خواهد بود.

این مسؤول با تاکید بر جذاب بودن برنامه‌ها و تنوع‌پذیری و پرهیز از مداوم بودن و عدم خستگی در اجرای برگزاری کلاس‌ها، افزود: باید فرصت‌هایی که در اختیار مربیان قرار داده می‌شود به خوبی استفاده کنند و نتایج خوبی را از اجرای این کلاس‌ها شاهد باشیم و اگر کلاس‌ها جذابیتی نداشته باشد قطعأ شاهد کاهش دانش آموزان خواهیم بود و نباید این کلاس‌ها زمینه دلزدگی دانش آموزان را فراهم کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد کمبود امکانات در مناطق روستایی را یکی از مشکلات این کلاس‌ها برشمرد و افزود:گرچه مشکلات عدیده‌ای در روستاها وجود دارد اما اداره تبلیغات اسلامی با امکانات در اختیار سعی دارد از نهایت ظرفیت طرح اوقات فراغت تابستان استفاده کند.

وی یادآور شد: کلاس‌های اوقات فراغت کم محتوا، تکراری، بدون جاذبه و خسته‌کننده و تنها در حد پرکردن وقت دانش آموزان است و آسیبی است که امروزه بر کلاس‌های اوقات فراغت‌ وارد شده و اداره تبلیغات اسلامی با حضور روحانیون و مربیان قرآنی این خلاها را پر کرده و تحت اشراف اداره کل به نحو خوبی این کلاس‌ها مدیریت می‌شود.

فرماندار بندرعباس در اولین فرصت بازشماری را شروع کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در راه صیانت از آرای مردم محکم ایستاده‌ایم و با هیچ‌کس تعارف نداریم.

وی ضمن اعلام هم‌صدایی و وحدت نظر اعضای هیات نظارت استان هرمزگان بر ضرورت بازشماری آرای انتخابات شورای شهر بندرعباس تأکید کرد.

ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: میزان مغایرت‌ها در بازشماری 26 صندوق اولیه به هیچ‌ وجه قابل قبول نبوده و از حد خطاهای سهوی بسیار بیشتر است.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درخواست هیأت نظارت استان، بازشماری تمامی صندوق‌های اخذ رأی بوده است که هیأت مرکزی نظارت کشور فعلأ با بازشماری 15 درصد دیگر موافقت کرده است و در صورت تداوم مغایرت‌ها مابقی صندوق‌ها نیز بازشماری خواهد شد.

حجت‌الاسلام ذوالقدر از فرمانداری بندرعباس خواست که در اولین فرصت و با هماهنگی هیأت‌های نظارت و اجرایی کار بازشماری را با دقت به انجام برساند.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در هرمزگان از کاندیداهای معترض نیز درخواست کرد آرامش خود را حفظ کنند و مطالبات خود را فقط از طریق قانون پیگیری کنند./851/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات