۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۰۶۴۳۲
امام جمعه بابلسر مطرح کرد؛

ضرورت برخورد جدی مسؤولان با عوامل فساد در مناطق گردشگری

امام جمعه بابلسر با بیان این که سواحل دریای مازندران جای بی بندوباری و فساد نیست، گفت: دستگاه های فرهنگی باید با اقدامات مناسب فرهنگی و دینی در سواحل و مناطق جنگلی استان از بروز و گسترش مسائل ضد فرهنگی به شدت جلوگیری کنند.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور، امام جمعه بابلسر امروز در جمع تعدادی از مسؤولان فرهنگی این شهرستان با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری استان بر ضرورت بهره گیری صحیح از این ظرفیت های خدادای جهت استفاده صحیح و شرعی مسافران و گردشگران تأکید کرد.

وی با بیان این که نباید با ورود گردشگر به مازندران شاهد ترویج برخی معضلات فرهنگی و اخلاقی باشیم، افزود: متأسفانه در طول سال های اخیر سواحل و اماکن تفریحی استان به مناطقی امن برای گسترش بدحجابی تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که متأسفانه برخی ها به بهانه استفاده از مواهب طبیعی در استان به ترویج بی بندوباری و بی حجابی مشغول هستند، خاطرنشان کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه جلوی رشد و گسترش این گونه مسائل غیر اخلاقی و غیر فرهنگی گرفته شود.

امام جمعه بابلسر با بیان این که مردم مؤمن و انقلابی مازندران نسبت به آیه ترویج این گونه مسائل غیراخلاقی در مناطق گردشگرپذیر به شدت ناراحت هستند، تصریح کرد: مسؤولان باید برای مقابله با این گونه پدیده های شوم غیراخلاقی در جامعه فکری اساسی بکنند.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید بر این که مردم مؤمن و انقلابی در برابر این گونه معضلات فرهنگی سکوت نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان در این برخورد با این مظاهر بی اخلاقی اقدامی انجام ندهند شاهد گسترش روزافزون این پدیده های نامبارک در استان خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سواحل و مناطق جنگلی و مناطق توریستی استان جای بی بندوباری و رواج فساد نیست، تصریح کرد: مردم ولایت مدار و مؤمن شهرهای مختلف استان به هیچ عنوان پذیرای این گونه ناهنجاری های آشکار فرهنگی نیستند.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که استفاده از مواهب طبیعی نظیر جنگل و دریا باید با رعایت اصول حاکم بر محیط انجام پذیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در فصول تعطیلات در این مناطق شاهد ورود ناهنجاری های فرهنگی هستیم که این مسأله زیبنده استان ولایت مدار مازندران نیست.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که متأسفانه عده ای گویا تلاش می کنند قبح این ناهنجاری ها و گناهان آشکار را در مناطق گردشگری بشکنند و آن را عادی و طبیعی جلوه دهند، تصریح کرد: نباید بگذاریم به بهانه استفاده از جنگل و دریا در شهرهای توریستی مازندران، فساد و بی بندوباری به اوج خود برسد.

امام جمعه بابلسر با تأکید بر این که در سخنرانی های عمومی همواره نسبت به ناهنجاری های آشکار فرهنگی در مناطق توریستی و گردشگری این شهرستان هشدار می دهم، خاطرنشان کرد: اما انتظار از مسؤولان این است نسبت به برخورد جدی و قانونی با این پدیده های خطرناک اقدامی عاجل انجام دهند تا شاهد فراگیر شدن آن در دیگر شهرهای استان نباشیم.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که متأسفانه در ماه مبارک رمضان که ماه توبه، استغفار و دوری از گناه و ناپاکی بود وضعیت سواحل دریای مازندران تأسف برانگیز بود، گفت: این گونه اقدامات غیرفرهنگی و اخلاقی دهن کجی آشکار به ماه ضیافت الهی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نباید در برابر این ناهنجاری های آشکار سکوت کنیم، تصریح کرد: برخورد قاطعانه و قانونی با این عوامل فساد و بی بندوباری مهم ترین خواسته مردم مؤمن و انقلابی استان و شهرهای توریستی استان است.

امام جمعه بابلسر بر ضرورت ساماندهی مناسب اماکن توریستی و تفریحی استان در فصل تابستان تأکید کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم ساماندهی مناسب برخی مسائل ضد فرهنگی و اخلاقی در این مناطق دو چندان می شود.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که سواحل دریای مازندران جای بی بندوباری و فساد نیست، تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی باید با اقدامات مناسب فرهنگی و دینی در سواحل و مناطق جنگلی استان از بروز و گسترش مسائل ضد فرهنگی به شدت جلوگیری کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از اقدامات مهمی که در مناطق توریستی و تفریحی استان باید به طور جدی دنبال شود اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: اجرای دقیق و با جدیت این گونه طرح ها مانع شکستن قبح گناه در این مناطق می شود.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که متأسفانه عده ای در کشور تلاش می کنند حیا به کلی از جامعه از بین برود، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده این خواسته این عده قلیل محقق شود دیگر جایی برای ترویج دین و ارزش های اسلامی در جامعه باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امروز یکی از مهم ترین نیازهای جامعه ترویج ارزش های دینی و اخلاقی است، تصریح کرد: با گسترش مبانی دینی و انقلابی در بخش های مختلف جامعه می توانیم در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان با قدرت ایستادگی کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن با ابزار فرهنگی تلاش می کند هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه ما را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: از بین رفتن هویت دینی و انقلابی یک جوان ایرانی، او را به فردی بی ثمر و بی اثر برای جامعه تبدیل می کند و این همان چیزی است که دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین نیازها در مناطق گردشگری و توریستی استان ترویج عفاف و حجاب است، تصریحح کرد: عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه موجب از بین رفتن حرمت‌ها می شود و نباید این مسأله را سبک فرض کرد.

امام جمعه بابلسر با بیان این که برخی با پوشش نادرست در اماکن عمومی حاضر می‌شوند و هیچ برخوردی با آنها نمی‌شود، گفت: مهم‌‌ترین انتظار ما از دستگاه‌‌های اداری این است که امر به معروف و نهی از منکر را نه به عنوان یک وظیفه اداری بلکه به عنوان وظیفه‌ای شرعی ببینند./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات