۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۰۶۴۴۴
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

دشمن از روز قدس در هراس است

عسکری با اشاره به اهمیت برگزاری با شکوه راهپیمایی روز جهانی قدس و تأثیر آن بر رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس، مسجدالاقصی را تبدیل به یک پادگان نظامی کرده و این نشان دهنده هراس و ترس آنها از همدلی و اتحاد جهان اسلام علیه این رژیم اشغالگر است.
جعفر عسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسکری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری روز جهانی قدس، با بیان اینکه در مکتب ما دفاع از مظلوم به عنوان یکی از اصول و ارمان‌ها و دستورات دینی مطرح است، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید هرکس داد مظلوم از ستمگری بگیرد در بهشت همنشین من خواهد بود. امام خمینی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی برای دفاع از مظلومان فلسطین و آزادی قدس شریف روز جهانی قدس را بنا نهاد.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس آثار و برکات بسیاری دارد و به همین دلیل است که دشمنان سراسیمه و آشفته است، اگر ظرفیت‌های جهان اسلام در کنار هم قرار بگیرد دشمن توان مقابله با جهان اسلام را ندارد، دشمنان به دنبال تفرقه افکنی برای تسلط بر کشورهای اسلامی هستند، مسلمانان با هشیاری و دشمن شناسی در آینده نزدیک می‌توانند به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کنند.

فراگیر کردن موضوع توجه به فلسطین از اهداف روز قدس است

عسکری نمایش وحدت و یکپارچگی در دفاع از فلسطین و احیای آرمان‌های آزادی قدس را از اهداف روز جهانی قدس عنوان کرد و گفت: فراگیر کردن موضوع توجه به فلسطین و احقاق حق مردم مظلوم فلسطین، افشاگری علیه پیوند ننگین آل سعود، صهیونیست‌ها و آمریکا و تبیین اهداف امام خمینی پیرامون روز قدس از اهداف دیگر برپایی راهپیمایی روز قدس است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اهمیت افشای جنایات آمریکا و اسرائیل و آل سعود علیه مظلومان جهان، تصریح کرد: این روزها رخدادهای مهمی در منطقه شکل گرفته است، یکی شکست داعش در منطقه است و دیگری الحاق نیروهای سوری و عراقی در مرز این دو کشور به یکدیگر، ایستادگی اسرای فلسطینی و تحمیل خواسته‌هایشان به رژیم منحوس صهیونیستی، افشا شدن روابط قطر و عربستان و تلاش آل سعود برای مقابله با حماس و جنبش‌های مقاومت فلسطینی.

وی با تقدیر از یگان‌های موشکی سپاه برای انجام حمله موشکی به مواضع داعش، این اقدام را موجب اقتدار و نشان دهنده قدرت انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی دانست و اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس، مسجدالأقصی را تبدیل به یک پادگان نظامی کرده است و این نشان دهنده هراس و ترس آنها از همدلی و اتحاد جهان اسلام علیه این رژیم اشغالگر است و این موضوع برخلاف تلاش رژیم صهیونیستی برای پرت کردن حواس مردم جهان و مسلمانان از مسأله فلسطین است.

تغییر مکان راهپیمایی روز قدس از میدان امام به مصلی امام خمینی

عسکری با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس اصفهان در مصلی بزرگ امام خمینی، این تغییر مکان از میدان امام خمینی به مصلی را به جهت رفاه مردم روزه دار عنوان کرد و گفت: قرار شده است ارزیابی‌های دقیق و علمی صورت بگیرد و اگر محاسن برگزاری این مراسم در مصلی نشان داد که این محل انتخاب درستی است این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد، 5 مسیر برای برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در نظر گرفته شده است که ساعت 10:30 دقیقه صبح از مسیرهای پنجگانه آغاز و ساعت 11:30 در مصلی بزرگ امام خمینی ادامه خواهد داشت، لازم است مردم در مسیرها حضور داشته باشند، داشتن زیرانداز و چتر می تواند برای مردم مفید باشد، حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی می‌تواند با توجه به حضور پرشور مردم، برای مردم بهتر باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، با تأکید بر لزوم روشنگری رسانه‌ها پیرامون مسأله حضور مدافعان حرم در سوریه و اهمیت مبارزه با داعش، تصریح کرد: رسانه‌ها در ارزیابی این مراسم در این منطقه و در مصلی امام خمینی یاری رسان برگزار کنندگان باشند تا استفاده مطلوب و لازم برای مسؤولان از این نظرات ارزشمند صورت بگیرد./202/1304/ب1

ارسال نظرات