۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۰۶۴۶۹
حجت الاسلام ماندگاری:

اختلافات در مسؤولان برای حب دنیا است

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه اختلافات در مسؤولان برای حب دنیا است، گفت: با رسیدن به این باور زودگذر بودن دنیا، افسردگی و مستی ایجاد نمی شود چرا که یکی حاصل سختی ها و دیگری حاصل خوشی ها و شادی هایی است که هر دو موقتی هستند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، رییس موسسه سیره روایت شهدا امروز 30 خرداد در جمع زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) درباره دنیا گفت: اگر انسانها به این باور رسیدند که در این دنیا مسافر هستند برای سفر مرگ آماده خواهند شد.  

وی با بیان اینکه برای آماده شدن سفر مرگ نیاز است که انسانها به این باور برسند که در این دنیا جاودانه نیستند، افزود: نخستین باور این موضوع است که به موقتی بودن دنیا برسند و بتوانند به سادگی از آن عبور کنند.  

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به برخی رفتارهای نادرست سیاسیون و مسؤولان برای رسیدن به پست و مقام گفت: در واقع از مهمترین دلایل تلاش افراد برای رسیدن به جاه و مقام با متوسل شدن به دروغ، تهمت و حتی پول خرج کردن از این موضوع نشأت می گیرد که آنان به موقتی بودن دنیا ایمان ندارند.

وی با بیان اینکه همه اختلافات در مسؤولان برای حب دنیا است، تصریح کرد: خوشا بحال کسانی که بلد هستند از دنیا و زرق و برق آن بگذرند چرا که به باور موقتی بودن سختی ها و خوشی ها رسیدند.  

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برخی در زندگی روزانه خودشان مدام با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و از هر راهی برای رسیدن به گشایش می روند باز هم به بن بست می رسند و از طرفی بعضی دیگر هم مدام در خوشی و سرمستی زندگی روزمره به سر می برند.  

وی با بیان اینکه اگر باور کنیم که دنیا موقتی است دو مورد از آسیب های اجتماعی رفع خواهد شد، اظهار کرد: با رسیدن به این باور زودگذر بودن دنیا، افسردگی و مستی ایجاد نمی شود چرا که یکی حاصل سختی ها و دیگری حاصل خوشی ها و شادی هایی است که هر دو موقتی هستند.

رییس موسسه سیره روایت شهدا با اشاره به نامه امام حسین(ع) در روز عاشورا به برادرش افزود: دنیا آنقدر کوچک و گذرا است که انگار از اول نبوده است و به همین دلیل نمی توان با شادیها و جوانی سرمست شد و از طرفی دارایی ها و ثروتها نیز همین گونه هستند.

حجت الاسلام ماندگاری درادامه با اشاره به آیه 64 سوره عنکبوت درباره جاودانه بودن آخرت گفت: در واقع خانه اصلی و نهایی هر انسانی آخرت است و همه آن چیزهایی که در آخرت به انسان عطا می شود باقی و پایدار هستند.  

رییس موسسه سیره روایت شهدا افزود: حساب و کتاب دنیوی و اخروی دست خداست و به همین دلیل انسان مطمئن است چرا که با خداوند معامله کرده و مانند معاملات دنیوی که دل نگرانی دارد این معامله با خداوند اطمینان بخش است./202/934/ب1

ارسال نظرات