۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۰۶۵۱۷
با حضور آیت الله موسوی جزایری؛

هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله مرتضی انصاری برگزار شد

هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله مرتضی انصاری با حضور نماینده ولی فقیه و علمای استان در اهواز برگزار شد.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم هشتمین سالگرد فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مرتضی انصاری سبط خاتم المجتهدین شیخ اعظم انصاری (قدس سرّهما) شامگاه گذشته در اهواز مسجد عباد لشکرآباد برگزار گردید.

در این مراسم باشکوه، طبقات مختلف مردم شهید پرو اهواز به ویژه علما و طلاب و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز آیت الله موسوی جزایری شرکت داشتند.

حجت الاسلام سعید اسدی، از خطیبان استانی پیرامون ارزش علم و عالم در اسلام و همچنین سابقه علم و اجتهاد در خاندان رفیع انصاری سخنرانی نمود.

گفتنی است، آیت‌الله شیخ مرتضی انصاری فرزند حضرت آیت الله حاج شیخ میرزا محمدجعفر انصاری، مؤسس اولین حوزه علمیه در اهواز و از نوادگان شیخ اعظم انصاری در سال 1304 هجری شمسی در اهواز متولد شد و علوم حوزوی همچون صرف و نحو، معانی بیان، فقه، اصول و علم کلام را نزد پدر خود فراگرفت.

آیت الله انصاری تألیفاتی همچون رساله در مطلق و مقید و مجمل و مبین، رساله در مفهوم و منطق، رساله در اوامر و نواهی (ناتمام)، مبانی در برخی مباحث الفاظ، حواشی بر بعضی کتب درسی، زندگی نامه شیخ اعظم انصاری، حاشیه‌ای بر توضیح المسائل، شجره مشایخ دزفول ضمیمه فواید الضمیمه و شرح المرتضی علی العروه الوثقی که هنوزچاپ نشده است، را در کارنامه علمی و تألیفی خود دارد.

این فقیه بزرگوار 26 مرداد سال 1388 در سن 84 سالگی براثر بیماری کلیوی دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرشان با حضور پرشور مردم، علما، روحانیون و طلاب علوم دینی در کنار مزار پدر بزرگوارشان در حرم علی بن مهزیاری اهوازی به خاک سپرده شد./9456/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات