۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۰۶۵۴۷
معاون پژوهش حوزه ایلام:

نداشتن فرزند از عوامل طلاق است

حجت الاسلام سلیمی گفت: داشتن فرزند سبب تحکیم بنیان خانواده می شود و سپری محکم در برابر فروپاشی خانواده به شمار می رود، یکی از عوامل فروپاشی خانواده ها نداشتن فرزند است.
فرزند آوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمد حسین سلیمی، معاون پژوهش حوزه ایلام، ظهر امروز در مسجد ثقلین شهر ایلام اظهار داشت: دین مبین اسلام تاکید ویژه ای به اهمیت خانواده و فرزند آوری دارد. چنانکه پیامبر اکرم(ص) در حدیثی یکی از ویژگی های همسر مناسب برای مردان را کسی می داند که بسیار زا باشد.

وی افزود: فرزندان نعمت های الهی هستند و زندگی با وجود فرزند یک رنگ و بوی دیگری می گیرد و فرزند صالح و شایسته آثار بسیار مهمی دارد که مهمترین آنها در این دنیا این است که عصای دست والدین در زمان پیری هستند، خداوند در آیات قرآن از فرزندان با عناوینی چون متاع، زینت زندگی، وسیله امتحان و آزمایش و بشارت برای والدین نام برده است.

این مدرس حوزه با بیان اینکه مراد از فرزندآوری کمیت فرزند نیست، گفت: منظور از فرزند آوری تربیت فرزندانی صالح و مومن است که مطابق با موازین اسلام تربیت شده باشند چرا که فرزندان ادامه دهنده راه والدین  هستند، حضرت زکریا فرمودند، خداوندا به من فرزندانی صالح عنایت فرما.

حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: داشتن فرزند سبب تحکیم بنیان خانواده می شود و سپری محکم در برابر فروپاشی خانواده به شمار می رود، یکی از عوامل فروپاشی خانواده ها نداشتن فرزند است که به عنوان یک نوع سرشکستگی و عیب در میان خانواده ها است، فرزندان عامل اقتدار زوجین، سلامت و شادابی زوجین، امنیت و استحکام خانواده و سرمایه معنوی والدین هستند.

معاون پژوهش حوزه ایلام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در این دهه اخیر تاکید ویژه ای بر فرزند آوری و تربیت نسل مومن و انقلابی دارند و فرمودند، جمعیت جوان، با نشاط، تحصیلکرده و با سواد کشور امروز یکی از عامل های مهم پیشرفت کشور است، باید در سیاست تحدید نسل تجدید نظر کنیم.

وی در پایان ابراز کرد: برای فرزند آوری و تربیت نسلی جوان و صالح باید برنامه ریزی داشته باشیم و خانواده ها را تشویق و ترغیب کنیم که خانواده را منحصر به تک فرزندی نکنند و زمینه ارتقا و شکوفایی فرزندانمان در جامعه را فراهم کنیم، بسیاری از والدین بر این عقیده هستند که تربیت فرزند کار بسیار مشکلی است، قرآن الگوهای مناسبی را برای تربیت فرزندان ارائه داده است از جمله می توان به داستان لقمان و فرزندش اشاره کرد که به عنوان پدری نمونه در تربیت فرزندش از اصول و موازین اسلامی بهره برده است./۸۷۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات