۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۰۶۵۹۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بازخوانی فرهنگ غدیر از ضروریات جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید آموزش و ترویج تعالیم غدیر به‌صورت کلاسیک و عمومی در سراسر کشور نهادینه شود، گفت: امروز یکی از ضروریات جامعه ما بازخوانی و نوخوانی فرهنگ غدیر است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت خراسان شمالی که با حضور آیت‌الله سعید شاه‌آبادی، مدیر مؤسسه غدیرشناسی در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: باید دستگاه‌های مختلف درزمینهٔ غدیر منسجم بوده و وحدت رویه داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی بیشتر در مورد غدیر و فرهنگ ولایت و امامت در جامعه دینی، افزود: لازم است آموزش و ترویج تعالیم غدیر و ولایت به‌صورت عمومی و کلاسیک در کل کشور اجرایی و نهادینه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بازخوانی و نوخوانی فرهنگ غدیر امری ضروری و مهم برای جامعه اسلامی ما است، خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات و ابزارهایی که در قالب نظام اسلامی مهیا شده، اگر ما اقدام به بازخوانی فرهنگ غدیر نکنیم درواقع به غدیر ظلم کرده‌ایم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید صاحب غدیر را از مظلومیت خارج کنیم، تصریح کرد: پذیرفتنی نیست در مملکتی که نظام آن بر اساس ولایت و امامت شکل گرفته، صاحب غدیر همچنان مظلوم بماند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی فرصت طلایی برای خارج کردن غدیر از مظلومیت است، افزود: در سال‌های گذشته در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته؛ اما هنوز در این راستا آن‌چنان که باید و شاید کار نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت کنیم که فرزندان ما به غدیر افتخار کرده و با آگاهی و تسلط کامل بتوانند در برابر شبهات موجود در این زمینه پاسخ‌های مناسب و مستدل داشته باشند.

وی با تأکید بر انسجام و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول در این زمینه، افزود: باید خروجی فعالیت دستگاه‌های مختلف افزایش بصیرت و معرفت اقشار مختلف مردم نسبت به غدیر و موضع امامت و ولایت باشد./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات