۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۰۶۶۲۱
مدیر مؤسسه غدیرشناسی کشور:

فعالیت‌های مرتبط با غدیر در طول سال مستمر باشد

مدیر مؤسسه غدیرشناسی با تأکید بر اینکه نباید برنامه‌های مربوط به غدیر تنها به ایام خاصی از سال محدود شود، گفت: پرداختن مقطعی به موضوع غدیر سبب شده تا این مهم هنوز آن‌چنان که باید و شاید در جامعه نهادینه نشده است.
آیت الله شاه آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه‌آبادی، مدیر مؤسسه غدیرشناسی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت خراسان شمالی، با تأکید بر استمرار فعالیت‌های مرتبط با موضوع غدیر و امامت و ولایت در طول سال، اظهار کرد: نباید برنامه‌های مربوط به غدیر تنها به ایام خاصی از سال محدود شود.

وی افزود: اکنون قبل از فرارسیدن دهه امامت و ولایت در سراسر کشور ستادهای غدیر تشکیل شده و اقدام به اجرای برنامه در این دهه می‌کنند که اگرچه اقدام پسندیده‌ای است اما کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شاه‌آبادی با تأکید بر اینکه نباید موضوع مهمی چون غدیر و ولایت در طول سال تنها به چند برنامه معدود محدود شود، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که هنوز فرهنگ غدیر در جامعه ما آن‌چنان باید و شاید نهادینه نشده است، همین پرداختن مقطعی به موضوع غدیر در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان برای مقابله با فرهنگ غدیر و ولایت برنامه‌ریزی‌های بلندمدت داشته و برای ده‌ها سال جلوتر برنامه‌ریزی کرده‌اند، افزود: باید ما هم در رابطه با غدیر اقدامات بلندمدت و مستمر انجام دهیم؛ زیرا با کار مقطعی و موردی نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاه‌آبادی تصریح کرد: ما در نظام اسلامی از ابزارها و امکانات مناسبی برای ترویج فرهنگ غدیر و ولایت برخورداریم؛ اما با وجود این امکانات و شرایط مطلوب هنوز نتوانسته‌ایم در این زمینه اقدام قابل‌توجهی انجام دهیم.

مدیر مؤسسه غدیرشناسی کشور در ادامه با اشاره به فعالیت این مؤسسه از هفت سال پیش، اظهار کرد: این مؤسسه اقدامات آموزشی و معرفتی درزمینهٔ فرهنگ غدیر را در سرتاسر کشور انجام می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که در سال‌های اخیر بیش از 10 هزار نفر در کلاس‌های آموزشی و معرفتی مؤسسه غدیرشناسی شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باید با اجرای این برنامه‌های آموزشی به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که جوانان ما توانایی دفاع عالمانه و استدلالی از مکتب اهل بیت (ع) را داشته باشند نه آنکه با وجود عشق فراوان به ائمه اطهار (ع) در برابر یک شبهه ساده بازمانده و نتوانند به آن پاسخ مستدل و منطقی بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاه‌آبادی با اشاره به اینکه اکنون عزم ملی برای ارتقای سطح معرفتی در مورد غدیر وجود ندارد، اضافه کرد: باید از فرصت و ظرفیت ویژه نظام جمهوری اسلامی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و ولایت در کشور و دنیا نهایت استفاده را ببریم./202/9314/ب1

ارسال نظرات