۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۰۶۶۲۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

ایستادگی در برابر آمریکا جزء اصول غیرقابل تغییر ایران اسلامی است

امام جمعه شهرکرد گفت: ایستادگی دربرابر آمریکا جزء اصول غیرقابل تغییر ایران اسلامی است و همه بدانند تا زمانی که آمریکا در رأس نظام سلطه قرار دارد، دشمن است و سازش با او امکان پذیر نخواهد بود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در چهارمین نشست ستاد انتفاضه این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد با حضور اعضا برگزار شد، با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طبعا این روزها برای اهل معرفت، روزهای حزن و اندوه است.

وی با تأکید بر اینکه عبادات ماه مبارک رمضان باید به افزایش بصیرت، بینش و معنویت در وجود انسان بینجامد که اگر این شد، همه مشکلات برطرف می شود، اظهار کرد: همه مشکلات امروز جامعه در سایه قساوت قلب صورت می گیرد؛ قلب وقتی تاریک باشد نمی تواند خود را با انوار الهی منطیق سازد.

امام جمعه شهرکرد، روز قدس را از جمله اعمال عبادی و معنوی ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: روز قدس، به ماه مبارک رمضان و عبادتهای این ماه جهت می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه ماه رمضان تنها در یکسری عبادات و روزه داری صرف خلاصه نمی شود، اظهار کرد: باید ماه مبارک رمضان را با مسائل سیاسی در هم بیامیزیم؛ به یقین حقیقت عبادت بدون توجه به عمق آن محقق نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک انسان عارف بود که عرفانش هیچگاه او را از وظایف جهانی خود جدا نکرد، گفت: به یقین مطرح کردن روز قدس، در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان از بصیرت و چشم نافذ و دل نرم امام راحل نشأت می گرفت؛ تصمیم خردمندانه امام راحل باید مورد توجه ویژه مسؤولان و مردم قرار گیرد که به لطف الهی نیز همین طور است.

وی با تأکید بر اصول سه گانه انقلاب اسلامی در سیاست خارجی از منظر امام راحل ابراز کرد: نخستین اصلی که امام خمینی(ره) برای انقلاب در سیاست خارجی ترسیم کرد این بود که رابطه ایران اسلامی با آمریکا به عنوان نظام سلطه هیچ گاه دوستانه نخواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نظام اسلامی به هیچ عنوان نمی تواند با نظام سلطه کنار بیاید، افزود: مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران در اصل و ماهیت وجودی این انقلاب است؛ بنابراین سازش با دشمن امکان پذیر نخواهد بود.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه ایستادگی در برابر آمریکا جزء اصول غیرقابل تغییر ایران اسلامی است، تصریح کرد: همه باید بدانند تا زمانی که آمریکا در رأس نظام سلطه قرار دارد، دشمن است و سازش با او امکان پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مسأله قدس را دومین اصول انقلاب اسلامی در سیاست خارجی برشمرد و افزود: روز قدس با عبادتهای ما گره خورده است؛ همه بدانند کوتاه آمدن از قدس شریف، کوتاه آمدن از اصل انقلاب است.

وی تعامل و گفت ‌و گو براساس عزت را از دیگر اصول انقلاب بیان کرد و گفت: تعامل و ارتباط باید براساس اصل عزت باشد و هیچ مسؤولی حق ندارد گفت ‌و گویی انجام دهد که یک سر سوزن به عزت مردم خدشه وارد شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان اضافه کرد: این 3 اصل جزء اصول خدشه‌ ناپذیر انقلاب اسلامی در سیاست خارجه است و ماهیت انقلاب با مفهوم عزت، نه همیشگی به آمریکا و اسرائیل و صهیونیست و حمایت از فلسطین گره خورده است./202/9457/ب1

ارسال نظرات