۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۰۶۶۴۴
امام جمعه تبریز:

فعالیت تبلیغی در مناطق محروم و دورافتاده نوعی جهاد است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: فعالیت تبلیغی در مناطق محروم و دورافتاده نوعی جهاد و ایثار محسوب می شود.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار جمعی از روحانیان فعال در عرصه تبلیغ ماه مبارک رمضان با بیان این‌که ارتقای سطح معرفتی جامعه ضرورتی مهم و غیر قابل انکار است، اظهار داشت: روحانیت رسالت خطیری در این عرصه بر عهده دارد.

وی با بیان این‌که برکات معنوی حضور روحانیان در مناطق محروم و دورافتاده در ماه مبارک رمضان بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: هر چند عرصه‌های مختلفی برای تبلیغ دین به ویژه در فضای مجازی فراهم شده است، اما فعالیت تبلیغی چهره به چهره همواره آثار ماندگارتری به دنبال دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که فعالیت تبلیغی در مناطق محروم و دورافتاده نوعی جهاد و ایثار محسوب می شود، افزود: به یقین این ایثار و از خودگذشتگی مبلغان حوزوی با زبان روزه و در گرمای طاقت‌فرسای مناطق محروم مورد نظر و عنایت امام زمان(عج) قرار خواهد می گیرد و با اجر اخروی خاصی همراه است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به طرح سازمان اوقاف و امور خیریه در اعزام مبلغان به مجامع عمومی و پارک ها در قالب طرح ضیافت الهی اظهار داشت: حضور تبلیغی روحانیان در مجامع عمومی و پارک‌ها ازخودگذشتگی خاصی می‌طلبد، ضمن این‌که جامعه هدف مبلغان فعال در این عرصه متوازن و یکسان نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که جامعه اسلامی به ویژه مکتب تشیع با هجمه گسترده شبهات عقیدتی از سوی رسانه‌های غربی مواجه است، گفت: اگر نتوانیم به خوبی پاسخگوی شبهات دینی جوانان باشیم، سؤالات و ابهامات آنان از سوی منابع غیررسمی و رسانه های معاند پاسخگویی خواهد شد.

وی با بیان این‌که تبلیغات سنگین علیه نظام اسلامی ایران رسالت روحانیت و حوزه های علمیه را به مراتب حساس تر از گذشته کرده است، گفت: امروز دیگر تبلیغ سنتی جوابگوی نیازهای جوانان و نوجوانان نیست، باید همگام با پیشرفت‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات بتوانیم نیازها و خواسته‌های جوانان را جواب دهیم./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات