۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۰۶۶۴۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

نظام اسلامی برگرفته از قرآن و عترت است

حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برگرفته از قرآن و عترت است، بنابراین همت ما باید ترویج فرهنگ قرآنی و انس با این کتاب شریف در جامعه باشد.
حجت الاسلام حاجی زاده، اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به خطرات دو قطبی شدن جامعه، اظهار داشت: ما شیعه هستیم و رهبری واحد داریم، اما این چه بیماری است که جامعه ما گرفتار آن شده، تفاهم راه حل این دو قطبی های پوچ است.

وی با اشاره نزدیکی روز جهانی قدس، ابراز داشت: روز قدس امسال باید باهمت اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی و دیگر مردم نسبت به سال های قبل با شکوه تر برگزار شود،  به ویژه به دنبال حادثه تروریستی تهران، مردم باید با طرح های جدید و حضور پرشور خود همبستگی خود را در مقابل جنایات داعش و صهیونیست نشان دهند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گیری در ماه نزول قرآن، خاطرنشان کرد: قرآن اصل است و بقیه همه فرع، همین  انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برگرفته از قرآن و عترت است، بنابراین همت ما باید ترویج فرهنگ قرآنی و انس با این کتاب شریف در جامعه باشد.

وی با تأکید بر همت مضاعف در راستای تحقق حافظان ده میلیونی در کشور و توجه به مطالبات رهبری در این رابطه، افزود: چرا مردم هنوز حلاوت انس با قرآن را نچشیده اند، باید برای تحقق این امر با همت مضاعف وارد میدان شد و فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج داد.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به چاپ کتاب زندگینامه آیت الله نجفی اهری، از نهادها و ارگان‌های همراه در این رابطه قدردانی کرد و گفت: باید کارهای علمی، معنوی و فرهنگی را همچنان ادامه دهیم و فقط به این یک مورد بسنده نکرد، این کارها است که شهرستان‌ها را زنده می کند.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد در بهترین حالت باید حافظ کل قرآن باشند، تصریح کرد: این امر نیازمند برنامه ریزی و فراهم کردن شرایط برای روحانیت است، در مدارس، حوزه ها و مراکز علمی برای حفظ قرآن باید زمینه و بستر مناسب  فراهم شود تا مطالبات رهبری تحقق پیدا کند./۲۰۳/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات