۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۰۶۶۴۹
در برج میلاد؛

بزرگداشت شهيد چمران برگزار شد

بزرگداشت شهيد چمران با حضور مهدي چمران و جمعي از همرزمان اين شهيد و ديگر خانواده هاي شهدا و ايثارگران در برج ميلاد برگزار شد.
چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، مهدي چمران عضو شوراي شهر تهران بعدازظهر امروز در مراسم بزگداشت شهيد دكتر چمران كه در برج ميلاد برگزار شد با اشاره به اينكه همه ما بايد شهدا و مسير آنها را زنده نگه داريم اظهار داشت: ادامه اين مسير مي تواند حافظ كشور و انقلاب اسلامي باشد.

وي ادامه داد: در اين روزها بايد ياد كنيم از مهندسين سپاه پاسداران كه قدرت ايران را به تمام دنيا نشان دادند، در كشور ما براي نخستین بار شهيد چمران توانست موشكي با برد ٣ الي ٤ كيلومتري را بسازد كه براي اولين بار هم در شرايط بحراني شهر اهواز اين موشك تست شد.

عضو شوراي شهر تهران يادآور شد: شهيد چمران نخستین زيردريايي چيركي ايران را هم در همان اوايل جنگ مهندسي كرد و در آب هاي خليج فارس نمونه دوم اين زيرديايي به طول پانزده متر را ساخت و به آب انداختند، همچنين در ادامه اين سازندگي ها پل چيركي با لاستيك ماشين و چوب نيز در آن زمان احداث شد.

چمران تاكيد كرد: ما در روزگاري كه موشك هايي با چنين برد بالا و دقت زياد بر سر دشمناني چون داعش و غيره فرود مي آوريم بايد از افرادي چون شهيد حسن طهراني مقدم نيز ياد كنيم.

در ادامه اين مراسم هم رزمان چيريك شهيد چمران همچون مهدي عسگري، كاظم زبرجدي و محمد نخستين نيز به ذكر خاطراتي از دوران جنگ به همراه شهيد چمران پرداختند.

در پايان نيز گروه تواشيح ميقات چند دقيقه اي را به مدح اهل بيت(ع) پرداختند./۲۰۲/۸۱۶/ب۱

ارسال نظرات