۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۰۶۶۵۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

وجود مومن سراسر توحید و کرامت الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان مومن محبوب الهی است، گفت: وجود مومن سراسر توحید و کرامت الهی است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم امروز در مسجد امیر(ع)، گفت: مومن در پیشگاه حضرت حق یک موجود ممتاز است.

وی افزود: براساس آیات الهی مومن با سایر انسان‌ها تفاوت دارد بین انسان مومن و گناهکار هیچ مساواتی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به تفاوت انسان مومن با فرد فاسق، بیان داشت: خداوند متعال در عالم هستی برای انسان چارچوبی به عنوان انسانیت قرار داده است که اگر انسان از این چارچوب خارج شود دیگر مومن نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگیهای انسان مومن ابراز کرد: عذاب و پاداش الهی بستگی به عمل خیر و شر انسان دارد. انسان اگر به قیامت ایمان داشته باشد چشم از انجام یک ذره عمل خیر بر نمی‎دارد و هرگز به انجام حداقل‌ترین عمل گناه آلود نیز روی نمی‌آورد.

وی ادامه داد: اعتقاد به خداوند و انبیای الهی از دیگر ویژگیهای انسان مومن است و دیگر اخلاق مداری اوست که مومن را از دیگر انسانها تمیز می‌دهد. همچنین انجام واجبات الهی و ترک محرمات در چارچوبی که خداوند برای بندگان مومن تعیین کرده در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تاکید کرد: اگر کسی از چارچوب الهی خارج شود فاسق است اما اگر انسان از فسق خود توبه کند مومن می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان مومن هرگز مانند انسان فاسق نیست زیرا خداوند انسان مومن را دوست دارد ولی فاسق را دوست ندارد، مرگ مومن آسان و مرگ فاسق سخت خواهد بود، جایگاه مومن پس از مرگ بهشت برزخی و جایگاه فاسخ دوزخ برزخی است، مومن در قیامت مورد شفاعت قرار می‌گیرد اما فاسق به جهنم پرتاب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود مومن سراسر توحید و کرامت الهی است./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات