۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۵۰۶۶۶۸
امام جمعه شبستر:

روز جهانی قدس میثاقی ابدی با ملت مظلوم فلسطین است

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز جهانی قدس میثاقی ابدی با ملت مظلوم فلسطین است.
مسجد الاقصی

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ترتیب یافت، اظهار داشت: عموم مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حرکتی یکپارچه علیه مستکبران و غاصبان صهیونیستی به نمایش می گذارند.

وی با بیان این‌که روز قدس متعلق به همه امت اسلام و آزادی خواهان جهان است، خاطرنشان کرد: راهپیمایی این روز حرکتی توأم با زمان‌شناسی، ژرف اندیشی و آینده نگری امام خمینی(ره) است که پس از ارتحال آن رهبر فقید نیز تداوم یافته و باید گفت؛ میثاقی ابدی با ملت مظلوم فلسطین است.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس، گفت: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را با عنوان روز قدس نام گذاری کرد تا مسأله فلسطین، به عنوان پاره تن جهان اسلام و قدس، قبله اول مسلمانان، هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نشود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: روز جهانی قدس، تجلّی صلابت و عظمت جهان اسلام، روز وحدت همه انسان های عدالت خواه و عزّت طلب، روز خروش یکپارچه امّت اسلام علیه کفر و روز ابراز انزجار ازصهیونیسم و امپریالیسم غاصب و جنایتکار است.

امام جمعه شبستر با تأکید بر این‌که در روز قدس مؤمنان روزه دار یک صدا ندای مظلومیت فلسطین اشغالی را به گوش جهانیان می رسانند، گفت: با توجه به حوادث تروریستی اخیر در تهران و همچنین شرایط بسیار حساس منطقه ای، امسال حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس اهمیتی دوچندان دارد.

وی ادامه داد: انتظار داریم مردم با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر با آرمان قدس شریف تجدید میثاق کنند و به دشمنان اسلام و ملت ایران به ویژه رژیم صهیونیستی و داعش ثابت کنند که همواره در صحنه حضور دارند و اجازه نمی دهند آرمان‌های اصیل اسلامی به باد فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام محمدزاده حمایت معنوی مسلمانان از مردم فلسطین را مایه یأس دشمن و موجب تقویت جبهه مقاومت اسلامی دانست و تصریح کرد: به یقین هدف اصلی داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی تأمین امنیت پایدار برای اسرائیل و فراموشی جنایات این رژیم جنایتکار است./935/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات