۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۰۶۷۱۴
امام جمعه تبریز:

هنر بهترین زبان انتقال ارزش های دفاع مقدس است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر برنامه ریزی در حوزه های هنری مختلف، گفت: دفاع مقدس گنجینه ای عظیمی است که با هنر می توان ارزش های موجود در آن را انتقال داد و در برابر رخنه دشمن ایستاد.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و هنری و مسؤولان حوزه هنری آذربایجان شرقی با تأکید بر بهره گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم انقلابی و ارزشی، اظهار داشت: هنر بهترین زبان بیان ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه اهل هنر وظیفه سنگین در تبیین شعارهای دینی و انتقال ارزش‌های انقلابی در جامعه و نهادینه کردن آن در میان مردم دارند، ابراز داشت: اهل هنر و فرهنگ باید متوجه باشند که همه به هیأت و مسجد نمی‌روند و این امر نیازمند برنامه‌ریزی اهل هنر برای این عده هستند.

امام جمعه تبریز همچنین برنامه ریزی برای زمینه های مختلف هنری در رشته های گوناگون هنری برای علاقه های متنوع جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر ما برای این موضوعات و مسائل مختلف برنامه نداشته باشیم، این دشمن است که برای آنها برنامه خواهد ریخت و ما را خلع سلاح خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال رخنه و نفوذ در میان جامعه است و یکی از بسترهای نفوذ هنر و فرهنگ است، خاطرنشان کرد: اگر ما برای جذب مردم به هنر دینی و فرهنگ اسلامی برنامه نداشته باشیم این دشمن است که با برنامه ریزی بر فرهنگ و هنر ما نیز نفوذ خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و آثار رزمندگان اسلام، ادامه داد: ما نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم و لازم است با قلم هنر واقعیت دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم.

وی خاطره نویسی، اشعار حماسی و انقلابی، تئاتر، موسیقی، خوشنویسی و دیگر رشته های هنری را ابزارهای انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس عنوان و تصریح کرد: دفاع مقدس همانند یک سپر در برابر نفوذ دشمن است که می تواند با ارزش‌های حاکم بر خود دشمن را در نفوذ فرهنگی دچار شکست کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با استقبال از برگزاری جلسات خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در تبریز، ابراز داشت: امروزه حفاظت از گنجینه عظیم فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یکی از ارکان اصلی فرهنگ انقلاب اسلامی، بر دستگاه های فرهنگی و هنرمندان متعهد واجب و ضروری است./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات