۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۰۶۷۵۷
امام جمعه قرچک؛

عمده مشکلات کشور تفسیر به رأی مسؤولان است

نماینده ولی فقیه در شهرستان قرچک با ابراز اینکه نخستین گام در مسير عبادت خدا، معرفت او است، گفت: نیاز به بصیرت جایی بیشتر ملزم می شود که همه قرآن به دست می شوند و شناخت حق سخت تر می شود.
حجت الله اسماعیلی قرچک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا؛ حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک ظهر امروز در جلسه اخلاق خود ضمن دعوت به راهپیمایی روز بی بدیل قدس با ابراز اینکه خیلی از مسلمانان علائم ظاهری دارند اما نشانه های الهی ندارند، تصریح کرد: عده ای معتقد هستند اما عامل نیستند، امروز کسی که مدعی شیعه بودن علی(ع) است چه نشانی از علی(ع) دارد؟

وی با اشاره به صفات الهی در دعای جوشن کبیر، معنای حجت خدا و آیت الله را غیر از علم خدا دانست و بیان کرد: این یعنی کسی که خود را به خصوصیات و همه فضایل الهی که در دعای جوشن کبیر آمده می رساند، همان اندازه که نشانه از خدا داریم؛ بنده هستیم.

نماینده ولی فقیه در دیار 15خرداد به خصایص اصحاب پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: اصحاب نمونه پیامبر زیاد نبودند و اباذر یکی از یاران باوفای پیامبر(ص) بود.

وی اضافه کرد: جناب اباذر تا آخرین لحظه عمر تابع حق و مطیع پیامبر خدا بود و تا پای جان دفاع می کرد و هیچگاه سست نمی شد.

استاد اخلاق با یادآوری نصایح پیامبر اسلام به ابوذر گفت: روزي ابوذر فرصت را در مسجد غنيمت شمرد و عرضه داشت: "اي رسول خدا! مرا پندي ده و وصيتي بكن كه خداوند مرا بدان نفعی دهد"، رسول خدا(ص) نیز در پاسخ به او فرمود: "اي اباذر! تو از ما اهل بيت هستي، تو را پندي خواهم داد، بر تو است كه در حفظ آن بكوشي كه اگر چنين كني تو را كافی است."

 

اولين گام در مسير عبادت، معرفت خدا است

وی با بیان اینکه از دیدگاه رسول اکرم(ص) نخستين گام در مسير عبادت خدا، معرفت به او است، نصیحت پیامبر به اباذر را اینگونه تشریح کرد: "اي ابوذر! خدا را طوری بندگي كن که انگار خدا را مي‌بيني ولی اگر تو او را نمي‌بيني بي‌شك او تو را مي‌بيند، سپس ايمان به من و اينكه خداي تبارك مرا براي عموم مردم فرستاد، سپس محبت اهل بيت من. اي ابوذر! سفارش‌هاي مرا به دل بسپار تا سعادتمند دنيا و آخرت شوي. اي ابوذر! سلامت و فراغت دو نعمت است كه مردمان اكثراً در آن زيان مي‌بينند و قدر آن را نمي‌دانند."

امام جمعه قرچک با اذعان اینکه باید تلاش کرد تا با چشم باطنی خدا را دید، افزود: خدا را دیدن کار آسانی نیست، اگر آسان بود خیلی ها شب زنده داری نمی کردند، باید خدا را حس کرد.

وی با بیان اینکه البته امید هم مهم است ولی به تنهایی فایده ای ندارد، افزود: امروزه دیدن فقط نقاط ضعف همدیگر از دلایل از هم پاشیدن خانواده ها است و لازم است تا زوجین به همدیگر روحیه دهند.

 

چطور کسی خدا را می پرستد اما مخلص دیگری می شود؟

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک با گلایه از به کار بردن واژه مرسوم "مخلصم" در بسیاری از گفتگوها، اظهار داشت: این واژه خیلی بار دارد، یعنی تمام دیدگاه من در تمام جوانب نسبت به مخاطب صادقانه و مثبت است.

وی ادامه داد: کسی که می گوید "اِیَّاکَ نَعْبُدُ وَاِیَّاکَ نَسْتَعینُ" با عبارت "مخلص شما هستم" همخوانی ندارد، چطور کسی به خدا می گوید تنها تو را می پرستیم اما مخلص دیگری هم می شود؟

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان عمده مشکلات امروز کشور را تفسیر به رأی مسؤولان دانست و تصریح کرد: بصیرت جایی بیشتر ملزم می شود که همه قرآن به دست می شوند و شناخت حق سخت تر می شود./۸۰۴/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات