۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۰۶۸۰۲
امام جمعه نورآباد:

پرداخت زکات عاملی مهم برای محرومیت زدایی در جامعه است

امام جمعه نورآباد پرداخت زکات را وظیفه ای شرعی خواند و گفت: با پرداخت زکات می توان در جهت محرومیت زدایی و ریشه کن کردن فقر در جامعه گام برداشت.
امام جمعه نورآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد، امام جمعه نورآباد بعد از ظهر امروز در جلسه پرداخت زکات این شهرستان با تأکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات، گفت: ترویج این مهم بستری مناسب برای دستگیری از نیازمندان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات اساسی جامعه مسأله فقر و بیکاری است، افزود: پرداخت زکات عامل مهم برچیده شدن ریشه فقر در جامعه است.

امام جمعه نورآباد با بیان اینکه با خواندن نماز رابطه انسان با خدا و با پرداخت زکات رابطه انسان با مردم اصلاح می شود، بیان داشت: در قرآن 32 بار به زکات اشاره شده است و این اهمیت پرداخت زکات را بیشتر می کند.

وی زکات را رکن اصلی اسلام خواند و گفت: پرداخت این مهم نقش بسزایی در محرومیت ‌زدایی به‌ ویژه در مناطق روستایی و محروم دارد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان اینکه از عوامل عدم پرداخت زکات ناآگاهی نسبت به اهمیت پرداخت آن است، خاطرنشان کرد: با نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات و بصیرت بخشی به مردم باید آن را در جامعه گسترش داد.

وی با اشاره به فعالیت تبلیغی و مؤثر مبلغان در عرصه تبلیغ اظهار داشت: در این فصل تبلیغی پرداخت زکات باید در اولویت فعالیت مبلغان قرار گیرد.

امام جمعه نورآباد با یادآوری به اینکه پرداخت زکات وظیفه ای الهی و شرعی است، بیان کرد: پرداخت این مهم گامی اساسی برای توزیع عادلانه ثروت در جامعه است و نباید از پرداخت آن غافل شد./9459/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات