۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۰۶۸۵۶
امام جمعه مرند:

آرمان آزادی قدس شریف قابل معامله نیست

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که روز قدس فرصتی برای بازخوانی ضرورت وحدت امت اسلامی علیه غاصبان صهیونیستی است، گفت: راهپیمایی روز قدس یادگار ارزشمند امام راحل است.
روز قدس

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس ترتیب یافت، اظهار داشت: امام راحل با ابتکار تاریخی در این نامگذاری توانست کلید واژه‌های مهمی همچون انتفاضه و مقاومت اسلامی را وارد عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی بکند.

وی با بیان این‌که روز قدس فرصتی برای بازخوانی ضرورت وحدت امت اسلامی علیه غاصبان صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: روز قدس فرصتی برای بازخوانی خطراتی است که فراروی امت مسلمان در سال‌های گذشته و حال از سوی قدرت‌های استعمارگر به سمت ممالک اسلامی نشانه رفته است.

امام جمعه مرند با اشاره به این‌که تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از روز جهانی قدس با عنوان «روز اسلام» است، تصریح کرد: آن رهبر سفر کرده، با این جمله خدمتی تاریخی در راه صیانت از مقدسات اسلامی و اتحاد مسلمانان در راستای آزادی قدس شریف هدیه کرد.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که راهپیمایی و دیگر تجمعات مردمی روز جهانی قدس نیز یادگار ارزشمند امام راحل است، گفت: روز قدس امسال با تداوم جنایات آل سعود در یمن، عراق و سوریه تقارن دارد، در حقیقت حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز جمعه خط بطلانی بر جنگ افروزی های رژیم سعودی در منطقه نیز خواهد بود.

وی با بیان این‌که اقدام ارزشمند سپاه در شلیک موشک میان‌برد به سمت تروریست های تکفیری با حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس پیامی مهم به منطقه و جهان خواهد داشت، ادامه داد: فریاد روزه‌داران مؤمن و متدین در روز قدس هم بر پیکره صهیونیسم جهانی و هم بر پیکره آل سعود فرود خواهد آمد.

امام جمعه مرند با اشاره به این‌که مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان بین المللی‌اش را محکوم خواهند کرد، گفت: حضور در این صحنه مهم سیاسی بیعت مجدد با آرمان‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری است، به یقین مردم جمعه فریاد حمایت از مردم رنج کشیده فلسطین را سر خواهند داد.

وی با تأکید بر این‌که آرمان آزادی قدس قابل معامله نیست، ادامه داد: بسیاری از نهضت‌های معاصر با نام مردم فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به پا شده است، تاریخ نشان داده که هر گروه و نظامی که با ملت فلسطین و آرمان قدس هم‌صدا بوده است، مورد مقبولیت عموم واقع شده و موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است./302/935/ب1

ارسال نظرات