۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۰۶۸۷۵
شرح دعای ابوحمزه ثمالی(۱۶)

خداوند دوستدار اهل ذکر و توبه است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: خداوند بی‌نیاز از عبادت‌ بندگان بوده و هیچ آسیبی از معصیت خلق به او وارد نمی‌شود.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در شانزدهمین جلسه از سلسله نشست‌های شرح و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی در جمع طلاب حوزه علمیه مراغه اظهار داشت: در فرازی از دعا امام سجاد می فرماید؛ حمد مخصوص پروردگاری که عنایت به من دارد، در حالیکه بی‌نیاز از بنده است.

وی افزود: آن حضرت اعتراف می‌کند که بنده تنها با حمد و سپاس می‌تواند عنایت و الطاف الهی را پاسخگو باشد و اذعان دارد که خداوند همواره از بنده‌اش بی‌نیاز است و این ما هستیم که در هر حال نیازمند فیض و توفیق الهی هستیم.

امام جمعه مراغه ادامه داد: هدایت الهی اگر لحظه‌ای شامل حال انسان نشود، گمراه شده و رو به تباهی خواهد رفت، در حقیقت حمد و سپاس کمتر کاری است که بنده می تواند در مقابل تمامی مواهبی که پروردگار دارد، انجام دهد، به عبارت دیگر دعای ابو حمزه به مسلمانان آموخته که چگونه با خدای خود راز و نیاز کرده و شکرگزار واقعی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: باید پروردگار متعال را آن‌گونه که شایسته است، حمد و سپاس گفت، هر چند هیچ کس قادر به این مسأله نیست، در سیره اهل بیت عصمت و طهارت نیز آمده است که آن بزرگواران همواره شاکر و ثناگوی درگاه احدیت بوده اند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که خداوند متعال همواره دوستدار اهل ذکر، توبه، عبادت و خدمت به خلق است، افزود: در فرازهای مختلف دعای ابوحمزه ثمالی این‌گونه برداشت می‌شود که رحمت و مغفرت خداوند متعال شامل حال افرادی است که در به حقیقت بندگی و عبودیت پی برده باشند و در سیر الی الله استوار باشند.

وی با تأکید بر این‌که خداوند بی‌نیاز از عبادت‌ بندگان بوده و هیچ آسیبی از معصیت خلق به او وارد نمی‌شود، گفت: اگر در مسیر قرآن و اهل بیت گام بر داریم، به یقین جزو محبوبین درگاه الهی خواهیم بود، در غیر این صورت جزو گروه مغضوبین هستیم./203/935/ب1

ارسال نظرات