۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۰۶۹۲۸
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

ضرورت فعال کردن شورای فرهنگ عمومی برای پرهیز از موازی کاری

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به وجود موازی کاری در میان دستگاه‌های فرهنگی، گفت: تشکیل شورای ترویج فرهنگ دینی برای رفع موازی کاری و تعیین وظایف فرهنگی میان ارگان‌های مختلف بسیار ضروری و مهم است.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز شب گذشته در آیین تجلیل از خادمان شهدا و راهیان نور استان با بیان اینکه رویکرد امروز دشمن برای تقابل با نظام اسلامی برخورد نرم است، اظهار داشت: دشمن با ناامیدی از برخورد سخت افزاری و نظامی به این استراتژی روی آورده است.

وی با اشاره به وجود موازی کاری در میان دستگاه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: برای مثال مسأله قرآن مربوط به چندین دستگاه و سازمان فرهنگی است، تشکیل شورای ترویج فرهنگ دینی برای رفع موازی کاری و تعیین وظایف فرهنگی میان ارگان‌های مختلف بسیار ضروری و مهم است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حرکت راهیان نور، یک حرکت بزرگ و عظیم فرهنگی است که توانسته است تا حد بسیاری تهاجم فرهنگی دشمن را عقیم بگذارد، تصریح کرد: این حرکت عظیم پیوندی میان نسل جوان، با روزهای جنگ از طریق راویان حاضر در 8 سال دفاع مقدس ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه لازم است راویان جوان برای آینده این حرکت عظیم و بیان روزها و خاطرات جنگ به دور از تحریف و تبدیل تربیت شوند، گفت: راویان با گذر زمان و افزایش سن و کسالات و بیماری توان ادامه روایت گری جنگ را نخواهند داشت و این مهم اهمیت این کار را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تدوین کتاب دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان و وصت نامه شهدا از راه های مقابله با جنگ نرم دشمن که رهبر انقلاب در طول 25 سال با عناوین مختلف خطر آن را متذکر شده اند، دانست و افزود: خاطران کارمندان جنگ در ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و پزشکان حاضر در جنگ نیز باید مورد توجه نگارندگان باشد.

وی حفظ و یاد و خاطره شهدا برای تحکیم آرمان امام راحل و شهدا را مهم تلقی کرد و یادآور شد: بزرگداشت و حفظ یاد شهدا راهی برای ترویج فرهنگ شهادت و تجلیل از رشادت های آنها است، تجلیل از خانواده شهدا نیز مروج فرهنگ صبر، استقامت و ایثار در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر تهران، ابراز داشت: اگر مدافعان حرم نبودند امروز جنگ ما با گروه های تکفیری در خاک ایران و کرمانشاه و کردستان بود، حادثه دلخراش اخیر ارج و عظمت اقدام شهدای مدافع حرم را برای همگان هویدا کرد.

وی اقدام موشکی سپاه در پاسخ گویی به این اقدام کور تروریست‌های وهابی تکفیری را افتخار آمیز خواند و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این اقدام خود لرزه در دل دشمنان اسلام و انقلاب انداخت و به جهان نشان داد که ایران اسلامی در اقتدار و عزت کامل به سر می برد./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات