۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۰۶۹۵۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مشروعیت ولایت از سوی خداوند است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تحقق عدالت واقعی در سایه قانون، رهبری پیامبران الهی و عمل مردم است، گفت: مشروعیت از سوی خداوند و مقبولیت پیامبران از سوی مردم است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، شب گذشته در تفسیر آیه ۲۵ سوره «حدید» در مسجد بعثت خرم آباد با بیان این آیه«لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ» گفت: این آیه با محوریت هدف اصلی بعثت پیامبران الهی است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه آیه ۲۵ سوره «حدید» سه قسمت اصلی دارد، خاطرنشان کرد:  قسمت اول بیان هدف از بعثت پیامبران، قسمت دوم بیان ابزار لازم برای برقراری عدالت و سوم بیان ضرورت حمایت و اطاعت پیامبران از سوی مردم است.

وی با اشاره به فلسفه بعثت پیامبران، افزود: خدای متعال عده ای از افراد را گزینش و انتخاب کرده است و به عنوان رسولان و پیامبران خودش به سوی مردم فرستاده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه برخی از این پیامبران صاحب شریعت بوده اند و بعضی نیز مبلغ شریعت بوده اند، عنوان کرد: آیات قرآن برای بعثت پیامبران فلسفه متعددی ذکر کرده است.

وی دعوت به خداپرستی، مبارزه با بت پرستی، ظلم، فساد و تبعیض، داوری و قضاوت بین مردم برای حل اختلافات، تعلیم و تربیت، اتمام حجت بر بشر، رهایی بشر از ظلمات و رساندن به سوی نور را از جمله فلسفه های بعثت پیامبران بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: تکامل عقلانی و تعالی اخلاقی بشر، تذکر و یادآوری نعمت ها و بیرون آوردن از غفلت ها، آزاد کردن انسان ها از دیگر فلسفه های بعثت پیامبران بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبران برای راهنمایی و ارشاد مبعوث شده اند، خاطرنشان کرد: عالی ترین هدف از بعثت پیامبران الهی هدایت مردم به سوی کمال و برقراری قسط و عدل در جامعه است.

امام جمعه خرم آباد نخسین ابزار بعثت هر پیامبری را دلایل و شواهد روشن بر نبوت آنها بیان کرد و گفت: ابزار دوم کتاب بوده که شامل قوانین و دستورات محکم و لازم برای هدایت و برقراری عدالت است.

وی تصریح کرد: برای خاتمه دادن به برنامه های جاهلیت، خرافات و بدعتها باید برنامه صحیح، قانون درست و دستور العمل صحیح وجود داشته باشد که در قالب کتاب بر پیامبران الهی نازل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عنوان کرد: از دیگر ابزار بعثت پیامبران معیار سنجش، خوبی ها، بدی ها، ارزشها و ضد ارزشها، حق و باطل است.

وی با اشاره به اینکه برخی گفته اند میزان قوانین و مقررات بوده، برخی گفته اند میزان عقل و برخی نیز گفته اند میزان ولایت و ائمه است، بیان داشت: پیامبران الهی با خودشان سه ابزار بینات، کتاب و میزان دارند و مبعوث شدند برای اینکه مردم عدالت را اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: پیامبران راهنمایی و ارشاد می کنند و قوانین را ابلاغ می کنند.

وی با بیان اینکه ولایت و حاکمیت از سوی خدای متعال است و نقش مردم در این زمینه پذیرش و اجرا است، افزود: مشروعیت ولایت از خداوند است.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن و روایات مشروعیت حکومت از سوی خداوند بوده و برخی اشتباه می کنند که مشروعیت ولایت و حکومت از مردم است.

وی با تأکید بر اینکه مقبولیت از سوی مردم است، اظهار داشت: کسانی که بیان می کنند مشروعیت از سوی مردم است، ادله مشروعیت را کافی ندیده اند و آنها را خوب تفحص نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تحقق عدالت واقعی را در سایه قانون، رهبری پیامبران الهی و عمل مردم دانست و بیان کرد: مشروعیت از سوی خداوند و مقبولیت پیامبران از سوی مردم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه حدید را به معنای قوت و قدرت بیان کرد و گفت: این از دیگر ابزاری است که پیامبران با خودشان به همراه دارند./9459/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات