۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۰۶۹۵۲
امام جمعه نورآباد:

مردم در مشروعیت ولایت نقشی ندارند

امام جمعه نورآباد گفت: مشروعیت ولایت از سوی خدای متعال است و مردم در این زمینه نقشی ندارند.
امام جمعه نورآباد

حجت الاسلام سیدجعفر هاشمی نژاد، امام جمعه نورآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در بحث ولایت دو موضوع مشروعیت و مقبولیت مطرح است.

وی با اشاره به وجود صدها دلیل قرآنی، آیات و روایات و با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: مشروعیت از سوی خدای متعال است.

امام جمعه نورآباد با بیان اینکه مردم در بحث اعمال قدرت نقش نداشتند، افزود: مردم در زمان پیامبران همراهی نکردند و قدر ندانستند، پیامران در رسیدن به هدف سختی کشیدند.

وی با بیان اینکه هیچ سندی پیدا نمی شود که به نقش مردم در زمینه مشروعیت اشاره داشته باشد، عنوان داشت: در خطبه سوم نهج البلاغه حضرت علی(ع) از گرفتن حق خود و ولایت اهل بیت(ع) سخن می گوید.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با تصریح بر اینکه مباحث سیاسی، اهداف گروهی و جناحی نباید به مسائل دینی تعرض کند، عنوان کرد: نباید بحث هایی که موجب تخریب ولایت فقیه است مطرح شود.

وی یادآور شد: در عصر ما ولی فقیه به امر اهل بیت(ع) حاکم است و مردم نیز ولایت را پذیرفته و همراهی می کنند، برخی نباید سخنانی بگویند که موجب شادی دشمن شود.

امام جمعه نورآباد با بیان اینکه برخی سخنان نسنجیده اعتقادات شیعه را زیر سؤال می برد، افزود: اهل سنت می گویند پیامبر(ص) انتخاب امام پس از خود را به مردم واگذار کرده است و گفتن سخنان نسنجیده اعتقادات ما را زیر سؤال می برد.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری مسؤولان در این زمینه، خاطرنشان کرد: نباید برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده عقیدتی صورت گیرد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد بیان داشت: وقتی مسائل اعتقادی فدای مسائل سیاسی و جناحی می شود ظلم بزرگی در حق مردم است و موجب شاد شدن دشمن می شود./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات