۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۰۶۹۶۳
آیت الله نعیم آبادی:

ضعف فرهنگی سبب بی‌تقوایی می‌شود

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه سخنان مولا علی(ع) به‌گونه ای است که گویا امروز ما را مخاطب قرار داده است، گفت: ضعف فرهنگی به عنوان یکی از مشکلات جامعه سبب بی‌تقوایی می‌شود.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی رفقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری گفت: در شب بیست و هفتم رمضان که یکی از شب های قدر است مسؤولان می توانند با رفع مشکلات مردم به عبادت بپردازند.

وی با تاکید بر شناخت هر چه بیشتر فضائل و ویژگی های اخلاقی مولا امیرمومنان علی ( ع) بیان‌داشت: جرج جرداق مسیحی نهج البلاغه را دویست مرتبه خواند، اما ما چقدر خوانده ایم؟

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه سخنان مولا علی (ع) به‌گونه ای است که گویا امروز ما را مخاطب قرار داده است تصریح کرد: ضعف فرهنگی به عنوان یکی از مشکلات جامعه سبب بی‌تقوایی می‌شود.

آیت الله نعیم آبادی، اسراف در بخش‌های مختلف نظیر آب، برق، غذا، بنزین و... از گناهان کبیره بوده که ناشی از عدم آگاهی جامعه است و به این گناهش هم افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیران باید تمام وقت اداری را متعلق به مردم بدانند گفت: کارمندان مراقب باشند به دلیل حقوق کم  در انجام کارهای اداری کوتاهی نکنند، چرا که از قبل به این میزان حقوق کارمندی مطلع بوده اند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه مقام مدیران خیلی بالاست و باید به مسؤولیت سنگین خود به نحو احسن عمل کنند، تاکید کرد: مدیران باید به دور از پرخاش و با مهربانی و عطوفت با مردم رفتار و رفتار و مشکلات آنان را برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مدیران مدیون شهدا هستند و بایسد به وظیفه شان عمل کنند گفت: علم، حلم و انصاف از ویژگی های یک مدیر است.

وی با بیان اینکه مدیران همانگونه باارباب رجوع رفتار کنند که دوست دارند با وی رفتار شود ابرازداشت: هیچ کس نمی تواند همانند حضرت علی (ع) با مردم رفتار کند، اما می توانیم درمسیر آن حضرت باشیم.

امام جمعه بندرعباس ضمن تبریک به سپاه پاسداران از اقدام شایسته حمله موشکی به مواضع داعش در سوریه گفت: سعودی ها فکر نمی‌کرد که ایران اسلامی این گونه اقدام کند، با این اقدام، استکبار و همسایگان، توانمندی های ایران را بیشتر باور کردند.

در ادامه این جلسه، جاسم جادری استاندار هرمزگان گفت: امام جمعه بندرعباس به تنهایی تلاش می کند که مسجدجامع بندرعباس ساخته شود و نیاز است که دستگاه های اجرایی برای ساخت این مسجد مشارکت داشته باشند.

وی گفت: شایسته نیست که مسؤولان برای ساخت مسجد جامع بندرعباس اقدامی نکنند وبایستی دستگاه های اجرایی دربخش های مختلف برای اتمام این پروژه مشارکت و همکاری داشته باشند./202/851/ب1

ارسال نظرات