۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۰۶۹۷۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عاقبت بدعت گذاران در دین دوزخ است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه در عصر کنونی کسی نسبت به حقایق اولیه جاهل نیست، گفت: کسانی که در دین بدعت ایجاد می‌کنند قطعا به سبب آگاهی که از حقایق اولیه دارند جایگاهشان جهنم است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم شب گذشته در حسینیه همدانیها گفت: کلام الهی سراسر نور است.

وی افزود: انسان تا در حیات دنیوی زندگی می‌کند نور بودن این کلام را مشاهده نمی‌کند اما زمانی که پرده‌ دنیا کنار می‌رود و به عالم دیگر منتقل می‌شود طبق دو آیه در سوره حدید انسان نتیجه کلام الهی را در وجود خود به صورت نور مشاهده خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: در قیامت نوری پیشاپیش مومنان در حال حرکت است؛ این نور ثمره اعمال صالح خودشان است.  

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آیات و روایات سراسر نور است، ابراز کرد: کلام اهل بیت نور است و میوه این نور در وجود انسان به صورت عقاید پاک، اعمال صالح و اخلاق حسنه ظهور و بروز می‌یابد.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: طبق آیات و روایات چراغدان این انوار که همگی نور واحد هستند قلب است. پیامبر(ص) فرمودند: کلید ورود این نور به قلب عشق به حقایق است؛ عشق به حقایق سبب گشوده شدن درب قلب و نفوذ نور می‌شود.

مفسر قرآن کریم اضافه کرد: قلبی که محل نور باشد در برابر هجمه‌های خطرناک دنیوی مقاوم و مستحکم است و هیچ امر باطلی او را متزلزل نمی‌کند. انسان مومن از طریق همین نور ازل و ابد را به روشنی مشاهده می‌کند.

این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه در عصر کنونی کسی نسبت به حقایق اولیه جاهل نیست، گفت: انسان گناهکار به زشتی عمل خود آگاه است. کسانی که امروز مرتکب گناه می‌شوند و در دین بدعت ایجاد می‌کنند قطعا به سبب آگاهی که از حقایق اولیه دارند جایگاهشان جهنم است.

وی با تاکید براینکه انسان باید از اموری که او را فریب می‎دهند پرهیز کند، اظهار داشت: خودبرتربینی انسان را فریب می‌دهد و مانع نفوذ نور الهی به قلب می‌شود. نور الهی با پرهیز از ظغیان گری در برابر خدا، تهیه زاد و توشه برای آخرت، آمادگی برای مرگ و آبادی قیامت به قلب مومن نفوذ می‌کند./202/813/ب1

ارسال نظرات